Wittchen kontynuuje ekspansję online

Sklep Wittchen w Manufakturze

W pierwszym kwartale 2017 roku firma rozpoczęła bezpośrednio sprzedaż internetową na Ukrainie (www.wittchen.ua), dzięki czemu klienci ukraińscy uzyskali dostęp do pełnej oferty produktowej Grupy. To nie jedyna inwestycja związana z rozwojem kanału online.

Grupa Wittchen planuje dalsze udoskonalanie i zwiększanie funkcjonalności sklepu internetowego. – Profil działalności Spółki i Grupy i oferta produktowa stwarza naturalne możliwości rozwoju w obszarze e-commerce, który jest bardzo dynamicznie rozwijającym się segmentem polskiej gospodarki – wyjaśnia zarząd Wittchen SA.

Grupa Wittchen dostrzegając bieżące trendy europejskie i światowe planuje rozwój segmentu detalicznego w formule omnichannel zakładającej wzajemne przenikanie się tradycyjnego kanału sprzedaży stacjonarnej oraz sprzedaży internetowej. Niezależnie od rozwoju na rynku polskim, strategia Grupy zakłada rozwój sprzedaży eksportowej z wykorzystaniem e-commerce.

Wzrost sprzedaży w I kwartale

W I kwartale 2017 roku przychody ze sprzedaży Grupy wyniosły 36.640 tys. zł co stanowi wzrost o 21 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.
Dynamiczny wzrost poziomu sprzedaży wynikał zarówno z większej powierzchni handlowej w pierwszym kwartale 2017 roku w stosunku do pierwszego kwartału 2016 roku, jak i ze wzrostu sprzedaży omnichannel w sklepach i kanałach działających zarówno w 2017 i 2016 roku. Jednocześnie marża brutto realizowana na sprzedaży uległa obniżeniu z poziomu 57,9 proc. do poziomu 55,8 proc.

W pierwszym kwartale 2017 roku nie dokonano nowych otwarć salonów sprzedaży i nie zwiększono powierzchni handlowej, która na dzień 31 marca 2017 roku wynosiła 6.244 m2 i 80 punktów sprzedaży (na 31 marca 2016 roku 5 628 m2 i 72 punkty sprzedaży).

Rozwój w modelu omnichannel

W pierwszym kwartale 2017 roku firma rozpoczęła bezpośrednio sprzedaż internetową na Ukrainie (www.wittchen.ua), dzięki czemu klienci ukraińscy uzyskali dostęp do pełnej oferty produktowej Grupy. Kontynuowana także była sprzedaż e-commerce na rynku niemieckim i rosyjskim oraz sprzedaż hurtową do odbiorców poza granicami kraju. W rezultacie przychody zagraniczne wzrosły o 96 proc. do poziomu 1.836 tys. zł.

Wittchen jest wiodącym na polskim rynku sprzedawcą luksusowych dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.