amrest-scf-2017-cee-edition-partner

Polska jest jednym z najważniejszych rynków pod względem ekspansji AmRest. W planach spółki jest przyspieszony rozwój organiczny oraz potencjalne przejęcia i akwizycje.

AmRest jest wystawcą i partnerem jesiennej edycji Shopping Center Forum 2017 CEE Edition podczas której szerzej zostaną zaprezentowani deweloperzy, projekty i najemcy działający na rynku Europy Środkowo-Wschodniej.

AmRest na rynkach CEE

AmRest jako największa publicznie notowana spółka restauracyjna w Europie Środkowo-Wschodniej, w 2016 roku otworzyła 146 restauracji. Długoterminowa strategia spółki obejmuje m.in. umacnianie pozycji marki Starbucks, KFC i Pizza Hut w Europie. – Po udanym rozwoju sieci kawiarni Starbucks w Czechach, Polsce i na Węgrzech, w 2015 roku kupiliśmy niezwykle dochodowy i dynamicznie rozwijający się biznes w Rumunii i Bułgarii. Rok później otworzyliśmy dwie kawiarnie Starbucks w Słowacji. Wyraźna poprawa zyskowności tej marki odzwierciedla osiągane korzyści skali. Podobny potencjał dostrzegamy dla marek KFC i Pizza Hut w całej Europie, czego dowodem były nasze ostatnie akwizycje KFC w Niemczech i Pizza Hut we Francji – podkreślał komentując wyniki spółki za 2016 rok – Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRest.

Aktualnie AmRest posiada 1338 restauracji w tym 632 w Europie Środkowo-Wschodniej, 126 w Rosji, 539 w Europie Zachodniej oraz 41 w Chinach.

– Patrząc w przyszłość, nasze działania koncentrować się będą na dalszym umacnianiu pozycji lidera branży restauracyjnej na rynkach europejskich. Głównym filarami wzrostu pozostają przyspieszony rozwój organiczny oraz potencjalne przejęcia i akwizycje, które wzmocnią portfel Grupy – mówi Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRest.

Ekspansja sieci handlowych w regionie CEE

Jak twierdzą eksperci z międzynarodowych firm badawczych, polskie marki w najbliższym czasie aktywnie ruszą na podbój regionu CEE.

– Polski rynek jest już nasycony. Najemcy posiadają rozbudowane sieci sprzedaży, nie ma specjalnie miejsca na dalszy rozwój. Dla takich graczy ekspansja w regionie CEE jest ciekawą opcją. Podobna kultura, uwarunkowania prawne, sytuacja polityczna i ekonomiczna, a nawet zapisy dotyczące umów najmu – mówi Magdalena Frątczak, Senior Director, Head of Retail Department, Advisory & Transaction Service w agencji CBRE.

Shopping Center Forum 2017 CEE Edition odbędzie się już 27-28 września w Expo XXI w Warszawie. Jesienna edycja Forum poświęcona będzie w dużej mierze analizie rozwoju rynku w regionie CEE. Podczas Forum w jednym miejscu spotkają się wszyscy, którzy decydują o rozwoju rynku centrów handlowych w regionie CEE. Z przedstawicielami spółki AmRest będzie można się spotkać na stoisku 5.4

Partnerami jesiennej edycji SCF 2017 są: CBRE, Colliers, AmRest, Starbucks, Comarch, CREAM i Neurohm. Partnerami strefy street food są Lodolandia, Kołacz na okrągło i Bafra Kebab. Partnerem społecznym jest Związek Dużych Rodzin Trzy Plus.