Lidl wchodzi na kolejny rynek e-commerce

Niemiecka sieć uruchomiła sklep internetowy w Chinach. E-sklep umieszczony jest na internetowej platformie Tmall Global, która należy do koncernu Alibaba.

W ofercie e-sklepu znajdą się produkty marek własnych sieci Lidl: Combino, Bellarom i Sondey. Europejskie produkty cieszą się w Chinach dużym powodzeniem.

Na początku niemiecka sieć skoncentruje się jedynie na produktach zbożowych i suchych. Jeśli wyniki sprzedaży będą satysfakcjonujące, asortyment ma zostać rozszerzony o kolejne kategorie. Produkty będą dostarczane bezpośrednio z Niemiec. Ich importem zajmie się spółka zależna z Hong Kongu.

Lidl rozwija kanał online

Lidl prowadzi już sprzedaż online w kilku krajach europejskich:  w Niemczech, Belgii i Holandii oraz Hiszpanii. W Polsce, póki co, taka opcja nie jest dostępna. – Na naszej stronie internetowej znajduje się pełna oferta sieci oraz informacja o aktualnych promocjach. Nasi klienci chętnie sięgają do gazetek reklamowych dostępnych na stronie. Jest to dla nich źródło informacji na temat naszej atrakcyjnej oferty na każdy tydzień – informują przedstawiciele sieci Lidl w Polsce.

Pierwszy Lidl w Polsce został otwarty w 2002 roku. W pierwszym roku działalności firma miała 7 sklepów (Słupca, Kościan, Poznań, Turek, Lębork, Włocławek i Bydgoszcz). Dwa lata późnej Lidl świętował otwarcie 100. sklepu w Polsce, a w 2013 r. sieć liczyła już 500 sklepów. Obecnie 70 proc. obrotu Lidl Polska generuje na sprzedaży produkty pochodzących od polskich producentów, a liczba sklepów przekroczyła 600.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl