Karol Semik, manager ds. komercjalizacji, MGC Inwest
Karol Semik, manager ds. komercjalizacji, MGC Inwest

W związku z ugruntowaną już pozycją obu naszych galerii proces rekomercjalziacji przebiega bardzo sprawnie – mówi w rozmowie z Retailnet Karol Semik, dyrektor ds. komercjalizacji obu obiektów.

Galeria Cuprum Arena w Lubinie i Korona Kielce zostaną zaprezentowane podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2017 CEE Edition na stoisku 4.6

Galeria Cuprum Arena w Lubinie i Korona Kielce są w trakcie rekomercjalizacji. Jak przebiega ten proces?

– Muszę powiedzieć, że w związku z ugruntowaną już pozycją galerii na obu rynkach ten proces przebiega bardzo sprawnie. Wielu najemców zdecydowało się na przedłużenie umów najmu, wielu ponadto chce powiększenia swoich lokali bądź zmiany wystroju i całej aranżacji swoich sklepów.

Jakie zmiany zatem zaszły w ostatnim czasie w Cuprum Arena?

– Niewątpliwie największą zmianą będzie wymiana operatora spożywczego. Podpisaliśmy umowę najmu z siecią Lidl. Jest to jeden z najlepszych obecnie operatorów spożywczych. To będzie jakościowy operator i nasz wyróżnik na tle innych centrów handlowych. Jak wiadomo, Lidl nieczęsto decyduje się na wynajem powierzchni w galeriach handlowych. Tym bardziej czujemy się wyróżnieni.

Wymiana operatora spożywczego zajęła trochę więcej czasu. Wcześniej tę funkcję pełniła w Cuprum Arena sieć Alma.

– Istotnie, ten proces zajął nam ponad pół roku. Za to sieć spożywcza, którą wybraliśmy, idealnie wkomponowuje się w strategię naszego centrum handlowego. Lidl jest bardzo pożądanym operatorem. Na pewno od początku swojej działalności ściągnie do centrum rzesze nowych klientów. Otwarcie Lidla planowane jest w czerwcu tego roku.

Lidl zajmie powierzchnię ponad 1450 mkw., czyli trochę mniej niż wcześniej Alma. Jak zostanie zaaranżowana reszta tej powierzchni?

– Alma miała 2,2 tys. mkw. i część z tej powierzchni przeznaczymy na nowy sklep CCC. Będzie to pierwszy w Polsce salon w nowym koncepcie. Dotychczas CCC miało 720 mkw., teraz ta powierzchnia zwiększy się do ponad 1050 mkw. W związku z tymi zmianami dokonaliśmy także relokacji operatorów sieci komórkowych.

Widocznym ostatnio trendem jest powiększanie salonów. Czy najemcy Cuprum Areny też mają takie potrzeby?

– Na relokację i powiększenie salonów zdecydowało się kilku najemców. Między innymi została wyremontowana drogeria Rossmann, Adidas/Reebok oraz relokowany i powiększony do 1021 mkw. został Martes Sport. Ze względu na wprowadzenie kolejnych kluczowych marek relokowany na poziom 0 zostanie Time Trend. Także Ochnik, W.Kruk i Ryłko czekają na możliwość powiększenia lokali i otwarcie w nowych konceptach.

Czy w obiekcie pojawiły się bądź pojawią także całkiem nowe marki?

– Nowością nie tylko dla naszej galerii, ale także dla całego Lubina jest pojawienie się po raz pierwszy w mieście sieciowej kawiarni Costa Coffee. Zajmuje ona 156 mkw. powierzchni. Lokal w formie kawiarnianej wyspy mieści się na poziomie 0. Cieszy nas, że to właśnie nasz obiekt zyskał zaufanie tak znanego międzynarodowego operatora kawiarnianego. Nowe umowy najmu podpisaliśmy także z Guess, By o la la oraz restauracją Pasibus.

Zmiany czekają także Koronę Kielce. Czego możemy się spodziewać?

– Jedną z wielu pozytywnych zmian, które w tym roku zostaną przeprowadzone w Galerii Korona, będzie znaczące wzmocnienie oferty food courtu. Nowym najemcą obiektu została spółka American Trade Company, która otworzyła Sevi Kebab i Express Oriental, a w ostatnim czasie zdecydowała o wprowadzeniu kolejnego swego brandu – Kuchni Express Marche. Restauracja o powierzchni 172 mkw. zostanie otwarta w maju. Nowością będzie też nowy koncept Pizza Hut Delex, która zajmie powierzchnię 67 mkw.

Rozmawiała Katarzyna Łabuz

Galeria Cuprum Arena w Lubinie i Korona Kielce zostaną zaprezentowane podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2017 CEE Edition na stoisku 4.6