Tesco

Brytyjska sieć uruchomiła pilotażową usługę Tesco Now, w ramach której klienci mogą zamówić w internecie zakupy, a te zostaną dostarczone im w ciągu godziny.

W ramach usługi Tesco Now klienci mogą wybrać maksymalnie 20 produktów. Asortyment został ograniczony do 3 tys. artykułów m.in. świeżych warzyw i owoców, mięsa, mrożonek, pieczywa, czy nabiału.

Testy nowej usługi odbywają się w Londynie. Partnerem Tesco jest start-up kurierski Quiqup, który obsługuje również Whole Foods i Burger Kinga. Zamówienia składane są za pomocą aplikacji mobilnej. Jak zapowiadają władze Tesco, jeżeli testy powiodą się, firma nie wyklucza rozszerzenia tej usługi na cały kraj.

Tesco vs Amazon

Największa brytyjska sieć supermarketów rzuca tym samym wyzwanie internetowemu gigantowi – firmie Amazon, która już od ok. 2 lat oferuje super szybkie dostawy w ramach usługi Amazon Prime w Londynie. Obecnie usługa dostępna jest również m.in. w regionach Hertfordshire, Surrey, South Yorkshire, a także w miastach Birmingham, Newcastle, Manchester i Liverpool. Koszt usługi Tesco Now ma wynosić 5,99 funtów. Amazon pobiera za swoją usługę 6,99 funtów.

Giganci ścigają się o czas dostawy

Niedawna Amazon rozpoczął testy innego, nowatorskiego rozwiązania: klient zamawia towar w sklepie online, wybiera godzinę odbioru zamówienia, podjeżdża do wyznaczonego punktu, a pracownik Amazon przynosi mu paczkę pełną zakupów wprost do bagażnika samochodu. Cały proces może trwać jedynie 15 minut.

Obecnie trwają testy usługi AmazonFresh Pickup w dwóch lokalizacjach w Seattle. Póki co mogą z niego skorzystać jedynie pracownicy firmy, ale już wkrótce usługa ma być udostępniona uczestnikom programu Amazon Prime. Jak podkreślają przedstawiciele Amazon, usługa nie będzie dodatkowo płatna i nie będzie miała ograniczeń w postaci minimalnej wartości zamówienia. Wraz z rozwojem tej usługi, w ofercie ma się pojawić szerszy zakres produktów, m.in. mięso, świeże produkty, pieczywo czy nabiał.