Sklep sieci Dino
Sklep sieci Dino

W I kwartale 2017 r. przychody Grupy Dino wyniosły 910,3 mln zł i były o 203 mln zł, czyli o 28,7 proc. wyższe niż w I kw. 2016 r. Znacząca poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów. Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I kw. 2017 r. 12,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2016 r., podczas gdy w I kw. 2016 r. było to 8,4 proc.

Dino to wiodący gracz w perspektywicznym i rosnącym segmencie supermarketów proximity w Polsce. Spółka jest najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce i jedną z najszybciej rozwijających się sieci (pod względem liczby sklepów i przychodów) na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce.

Rozwój sieci sprzedaży

Na dzień 31 marca 2017 r. sieć sklepów Dino tworzyło 639 sklepów zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski o łącznej powierzchni sali sprzedaży 242 698 mkw. Grupa Dino posiada wieloletnie doświadczenie i potwierdzoną zdolność w zakresie otwierania nowych sklepów z wykorzystaniem własnych nieruchomości, dzięki czemu w okresie od początku 2014 roku do dnia 31 marca 2017 r. zwiększyła liczbę sklepów o 315.

Ekspansji sieci towarzyszy znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LFL), który w I kw. 2017 r. wyniósł 12,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Dla porównania w I kw. 2016 r. było to 8,4 proc. a w całym 2016 r. 11,3 proc. Grupa Dino kontynuuje szybki rozwój swojej sieci, konsekwentnie wyszukując nowe lokalizacje pod sklepy. Zgodnie z przyjętą strategią Grupy Dino, zarząd planuje przekroczenie liczby 1,2 tys. sklepów do końca 2020 roku.

Sklepy Dino cechuje jednolity format. Większość sklepów ma powierzchnię sali sprzedaży ok. 400 mkw. i jest zlokalizowana przede wszystkim w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast. Strategia działania Dino oparta jest na standardowym projekcie sklepu, dysponującego miejscami parkingowymi dla klientów i zaopatrywanego w każdy dzień tygodnia (z wyjątkiem niedziel) w produkty świeże. Własność większości gruntów i budowa własnych obiektów sklepowych pozwalają Grupie Dino wdrożyć jednolity format sklepów, a także umożliwiają szybkie otwarcia sklepów w lokalizacjach, gdzie dostępność odpowiednich powierzchni do wynajęcia jest ograniczona.