Raport: Intersport najbardziej omnichannelowy wśród sieci sportowych

Branża sklepów sportowych charakteryzuje się największymi różnicami w funkcjonalności omnichannel. Żaden z 5 sprawdzonych w badaniu firmy Lizard Media sklepów nie oferuje zamówienia towaru online i płatności przy odbiorze.

– Omnichannel stało się słowem kluczem, najpopularniejszym słowem w branży e-commerce, postanowiliśmy więc sprawdzić, jak teoria przekłada się na praktykę, ile z tego, o czym mówimy, zostało zastosowane w realiach sprzedaży online – mówi Paweł Biliński, współzałożyciel i CTO Lizard Media.

Funkcje omnichannel, które zostały sprawdzane w badaniu, to:

  1. Zakup online, odbiór w dowolnym sklepie stacjonarnym sieci.
  2. Zamówienie online, odbiór i płatność w sklepie stacjonarnym.
  3. Zwrot towaru (nie reklamacja) zakupionego online w dowolnym sklepie stacjonarnym sieci.
  4. Program lojalnościowy, konto, karta, które rejestrują zakupy online i offline.
  5. Aktualizowanie stanów magazynowych na stronie sklepu w czasie rzeczywistym.

Liderzy branży

Branża sklepów sportowych charakteryzuje się największymi różnicami w funkcjonalności omnichannel. Żaden z 5 sprawdzonych przez Lizard Media sklepów nie oferuje zamówienia towaru online i płatności przy odbiorze. Bardzo słabo wygląda również synchronizacja i aktualizacja stanów magazynowych pomiędzy online a offline. Nawet konsultanci, którzy potwierdzali, że system działa na bieżąco, zastrzegają, że zdarzają się wyjątki.

Najtrudniej było uzyskać informacje w sklepie Intersport. Nie tylko trudno znaleźć odpowiedni numer do sklepu online, ale również oczekiwanie na kontakt z konsultantem w godzinach pracy infolinii wymaga dużej cierpliwości.

Tym niemniej to właśnie sieć Intersport uzyskała w badaniu największą ilość punktów, bo 4 na 5 możliwych. Po 3 punkty zdobyły sieci Decathlon oraz Martes Sport, CitySport dostał 1 punkt, a  Active Sport 0.

Badanie omnichannel

Badanie przeprowadzone przez specjalistów Lizard Media na początku maja 2017 dotyczy funkcjonalności omnichannel w 4 wybranych branżach: artykuły sportowe, biżuteria, apteki i RTV AGD. Dane do raportu pozyskano w wyniku rozmów z konsultantami telefonicznymi. Badanie opiera się na otrzymanych od nich informacjach. Wybór sklepów dokonany został pod kątem liczby placówek stacjonarnych w sieci oraz rozpoznawalności marki. W sumie przebadano 19 najbardziej znanych i największych sklepów z ww. branż.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

SCF 2019 Exhibition & Awards

W Forum weźmie udział przynajmniej 1500 uczestników, a wśród nich przedstawiciele ponad 450 sieci handlowych. Swoje projekty pokaże kilkudziesięciu wystawców. Wśród nich są już m.in.: Immofinanz, Gemini Holding, Neinver, Saller, Mallson, Napollo, Amrest, EPP, TREI, Master Management, Hosso., TK Development, BOIG, Atrium, GTC, Nuvalu, Savills.

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy