Silesia Outlet
Silesia Outlet

W ciągu ostatnich dziesięciu lat zaobserwowałem 50-procentowy wzrost dochodów z metra kwadratowego powierzchni handlowej w polskich outletach. To dobra tendencja z punktu widzenia najemców i deweloperów – mówi dla Retailnet Wojciech Cieślak, prezes The Blue Ocean Investment Group.

W Gliwicach powstaje pierwsze na Śląsku centrum wyprzedażowe – Outlet Silesia, które wypełni na regionalnym rynku lukę w ofercie marek premium. Inwestorem centrum jest 6B47 Poland, spółka z grupy 6B47 Real Estate Investors AG, a za komercjalizację odpowiada BOIG Property Consulting.

Potencjał Gliwic

Śląsk to aglomeracja z ogromnym potencjałem zakupowym, region o najwyższym w kraju wskaźniku gęstości zaludnienia wynoszącym 382 osoby/km2. Tak duża koncentracja ludności stwarza ogromny potencjalny rynek zbytu dóbr konsumpcyjnych. Mimo to w regionie brakuje centrum outletowego. Tę lukę doskonale wypełni Outlet Silesia w Gliwicach, którego budowa ruszy w drugiej połowie tego roku. Na 20 tys. mkw. GLA znajdzie się 120 salonów znanych i cenionych marek.

– W ciągu ostatnich dziesięciu lat zaobserwowałem 50-procentowy wzrost dochodów z metra kwadratowego powierzchni handlowej w polskich outletach. To dobra tendencja z punktu widzenia najemców i deweloperów. Śląsk jest po Warszawie drugim, co do zamożności, regionem w Polsce. Według danych GUS mieszka tu 2,5 mln osób, a Gliwice to drugie po Warszawie, miasto w Polsce, z najwyższym dochodem na mieszkańca – mówi dla Retailnet Wojciech Cieślak, prezes The Blue Ocean Investment Group.

Oferta handlowa Silesia Outlet

W 2015 r. mieszkańcy województwa śląskiego zajęli drugie miejsce w krajowym rankingu osób zamożnych i bogatych z łącznym dochodem wynoszącym blisko 22 mld zł brutto. Wielu Ślązaków oczekuje w obiektach handlowych nie tylko popularnych sieciówek, ale również marek luksusowych. Dlatego w Outlecie Silesia powstanie dział z modą premium, który stworzą m.in. Guess, Umbro i Pierre Cardin. Outlet Silesia będzie usytuowany przy samej autostradzie A4, ale i bardzo blisko centrum Gliwic. Taka lokalizacja znacząco zwiększa strefę zasięgu i szybkość dotarcia do obiektu nawet z miejscowości oddalonych o 100 km. W bezpośredniej strefie zasięgu mieszka około 6,5 mln klientów, a istniejące już w sąsiedztwie dwa obiekty retail parku, Auchan i Leroy Merlin, odwiedza rocznie około 4,5 mln klientów. Otwarcie Silesia Outlet zaplanowano na 2018 r.

Śląsk od wielu lat jest atrakcyjną lokalizacją dla lokowania biznesu. Szczególnie prężnie działa Gliwicka podstrefa Katowickiej Specjalnej Strefa Ekonomicznej, która przyciąga przedsiębiorców z branży motoryzacyjnej oraz firmy produkcyjne. Dzięki nim powstają nowe miejsca pracy. A dzięki odprowadzanym podatkom realizowane są kolejne inwestycje. W tym roku m.in. zostanie oddana do użytku hala widowiskowo – sportowa w Gliwicach, która będzie najnowocześniejszym obiektem tego typu w regionie.