Salon Wojas
Salon Wojas

Grupa Wojas zapowiada ograniczenie wzrostu liczby placówek własnych w kraju i skupienie się na poprawie ich efektywności. Na koniec 2017 r. Grupa planuje mieć łącznie 184 sklepy.

Strategia Grupy Wojas S.A. zakłada dalszy wzrost i powiększanie udziału rynkowego poprzez rozwój organiczny sieci sprzedaży, a także rozwijanie nowoczesnego kanału dystrybucji – sprzedaży internetowej.

I kwartał najsłabszy

Grupy Kapitałowa Wojas S.A. opublikowała skonsolidowany rozszerzony raport kwartalny za I kwartał 2017 roku. Wynika z niego, że w I kwartale 2017 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 47,5 mln zł, co oznacza wzrost o 5 proc. rok do roku. Sprzedaż detaliczna zwiększyła się o 5,9 proc., sprzedaż hurtowa i pozostała nie uległa zmianie. Strata netto w I kwartale wynosiła 1,64 mln zł.

Analizując osiągnięte wyniki finansowe za I kwartał 2017 r. Grupa Wojas zwraca uwagę, iż I kwartał jest zawsze najsłabszym wynikowo okresem w roku. Dodatkowo przedłużająca się zima nie pomogła w uzyskaniu lepszych wyników sprzedażowych w marcu 2017 r.

Założona w 1990 roku firma Wojas (od 2007 roku spółka akcyjna) to jeden z największych polskich producentów obuwia, który dysponuje siecią ponad 180 salonów firmowych w Polsce, na Słowacji, Czechach, Białorusi i Węgrzech.

Wiosną 2008 r. Wojas S.A. zadebiutował na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Pozyskany kapitał przeznaczono na rozbudowę i dokapitalizowanie sieci sprzedaży (w ciągu 3 lat liczba salonów niemal się podwoiła), rozbudowę zakładu produkcyjnego oraz rozwój działu wzorniczego.