Napollo zdradza strategię rozwoju

W miastach poniżej 50 tys. mieszkańców obiekty Napollo stają się jedyną nowoczesną formą handlu skupiającą kilka dużych sieci handlowych. Z kolei w przypadku wielkich miast –  stanowią uzupełnienie dla strefy oddziaływania dużej galerii, oferując zakupy blisko miejsca zamieszkania klienta – mówi dla Retailnet.pl Katarzyna Rzetecka, dyrektor Pionu Inwestycji Komercyjnych, członek zarządu Napollo.

Firma Napollo stawia na dwa kluczowe dla swojej strategii formaty komercyjne i planuje dynamiczny rozwój parków handlowych pod nazwą NParki i małych, śródmiejskich galerii handlowych. Wszystkie projekty firmy zostaną zaprezentowane podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2017 CEE Edition

NParki mają średnio od 3 do 7 tys. mkw. GLA. Z kolei śródmiejskie galerie handlowe jak Renova w Warszawie, Grodova w Grodzisku Mazowieckim i ostatnio nabyty przez spółkę projekt – Galeria Piastova w Gnieźnie oferują od 5 tys. do 15 tys. GLA.

Format dla mniejszych miast

– W miastach poniżej 50 tys. mieszkańców obiekty Napollo stają się jedyną nowoczesną formą handlu skupiającą kilka dużych sieci handlowych. Z kolei w przypadku wielkich miast –  stanowią uzupełnienie dla strefy oddziaływania dużej galerii, oferując zakupy blisko miejsca zamieszkania klienta – mówi Katarzyna Rzetecka, dyrektor Pionu Inwestycji Komercyjnych, członek zarządu Napollo.

Oba formaty mają charakter convenience, i z uwagi na kompaktową ale szeroką ofertę produktową,  a także doskonałą lokalizację stanowią dla klienta najwygodniejszą, codzienną destynację zakupową. Często są także miejscem zakupów weekendowych czy incydentalnych.

Wyróżnikiem tenant mix

– Wyróżnikiem centrów Napollo jest oparty na wybranym zestawie znanych marek sieciowych tenant-mix. Dobór najemców każdorazowo zależy od specyfiki miejsca. Istotne znaczenie mają tu przede wszystkim siła nabywcza klientów oraz ich potrzeby – podkreśla Katarzyna Rzetecka.

Szerokiemu wachlarzowi produktów oferowanych przez marki sieciowe w NParkach – począwszy np. od oferty spożywczej, poprzez drogeryjną, modę rodzinną, elektronikę, artykuły z kategorii hobby – towarzyszy zawsze asortyment proponowany przez lokalnych przedsiębiorców – np. piekarnia, gastronomia, sklep wędliniarski czy usługi.

W lokalizacjach o dość dobrze rozwiniętej strukturze handlowo – usługowej bardzo istotne jest, jak podkreśla zarząd Napollo, wykorzystanie przez nowy obiekt zbudowanego już potencjału. Dlatego oferta parków czy galerii Napollo stanowi wtedy propozycję komplementarną do istniejącego otoczenia konkurencyjnego, czy wręcz wprowadza usługi spoza swojego sektora  retail (np. stację benzynową) . Dotyczy to przede wszystkim projektów w dużych miastach.

Nowe projekty w realizacji

Aktualnie Napollo pracuje nad realizacją parków handlowych we Wrocławiu, w Warszawie oraz śródmiejskiej galerii w Gnieźnie.

– NPark przy ul. Gagarina we Wrocławiu, powstający w sąsiedztwie marketów spożywczych, wprowadzi ofertę oczekiwaną przez mieszkańców pobliskich nowych osiedli oraz klientów „tranzytowych”,  w tym przede wszystkim gastronomię, modę rodzinną, artykuły z kategorii zdrowie i uroda, hobby i fitness – zapowiada Katarzyna Rzetecka.

Obecnie trwa proces komercjalizacji obiektu przy ul. Gagarina. Wśród najemców znalazły się takie marki jak m.in. Pepco, Fitness Academy, Petra Gyros, Cosmedica oraz sieć sklepów zoologicznych Kakadu. Obecny poziom komercjalizacji to około 80 proc. Z kolei NPark przy ul. Maślickiej wprowadza asortyment convenience w sąsiedztwie planowanego sklepu z kategorii DIY. Dodatkowo obok parku powstanie stacja benzynowa.

Śródmiejskie galerie handlowe

W mniejszych miastach centra wygodnych zakupów Napollo zaprojektowane są w taki sposób, pod względem architektonicznym jak i funkcjonalnym, aby dawały możliwość i przestrzeń do kreacji miejsca spotkań lokalnej społeczności. Łączą zatem funkcję convenience z funkcją community centre – ważnego lokalnego ośrodka życia społecznego.

Wszystkim tym kryteriom odpowiada najnowszy projekt galeryjny w portfelu Napollo, czyli Galeria Piastova w Gnieźnie, zlokalizowana ok. 1 km od rynku, przy głównej drodze prowadzącej do centrum miasta, w otoczeniu zabudowy mieszkaniowej.

– Kompaktowa oferta dobrana zgodnie z potrzebami lokalizacji, łatwa nawigacja w centrum, przestrzeń wspólna sprzyjająca kreowaniu miejsca spotkań i wydarzeń lokalnych, wygodny parking przed galerią, łatwy dojazd oraz dotarcie dla klientów pieszych, bardzo dobrze wpisują się w potrzeby Gniezna oraz mieszkańców okolicznych gmin, a także strategię Napollo. Galeria, która zostanie otwarta w I kwartale 2018 r., cieszy się już ogromnym zainteresowaniem najemców. Jest wynajęta w blisko 70 proc. a do końca tego roku planowane jest osiągnięcie poziomu 90 proc. komercjalizacji – mówi Katarzyna Rzetecka.

W Galerii Piastovej znajdą się m.in. takie marki jak Intermarche, Martes Sport, KS Sport, Cosmedica, KiK, Pepco oraz RTV Euro AGD, a także oferta modowa, gastronomia i usługi.

Etapy realizacji projektów

Prace budowlane przy Galerii Piastovej ruszają jeszcze przed wakacjami i potrwają do I kw. kolejnego roku. Jeszcze w tym roku zostanie otwarty pierwszy NPark we Wrocławiu, przy ul. Gagarina, w sąsiedztwie nowych osiedli mieszkaniowych, obwodnicy oraz drogi komunikacyjnej do Smolca – „sypialni Wrocławia”. Kolejny NPark we Wrocławiu przy ul. Maślickiej, w dzielnicy Fabryczna, zostanie otwarty pod koniec 2018 r. Obiekt będzie doskonale skomunikowany z Autostradową Obwodnicą Wrocławia, trasą S8. W najbliższym otoczeniu znajduje się szereg osiedli mieszkaniowych i wciąż powstają nowe. W projekcie prócz marketu spożywczego planowane są: salon z elektroniką, drogeria, apteka, salony odzieżowe, fitness, usługi i oferta gastronomiczna.

Również w przyszłym roku zostanie otwarty NPark przy ul. Trakt Brzeski, przy drodze krajowej nr 2, bardzo dobrze skomunikowany z pobliskim Sulejówkiem. Będzie to pierwszy NPark w Warszawie. Powierzchnia GLA to niecałe 3 tys. mkw., na których planowane są market spożywczy, sklep z elektroniką, drogeria, oferta modowa, usługi  i gastronomia. Obiekt będzie sąsiadował z restauracją typu fast-food popularnej sieci międzynarodowej, stacją benzynową i hotelem.

Napollo jest inwestorem i deweloperem projektów handlowych i mieszkaniowych. Prowadzi działalność inwestycyjną w całym kraju. Firma jest właścicielem Galerii Renova w Warszawie oraz Galerii Grodova w Grodzisku Mazowieckim. Rozwija format obiektów handlowych typu convenience, czyli wygodne zakupy blisko domu w centrach miast do 100 tys. mieszkańców, dużych osiedli mieszkaniowych oraz w miastach satelickich polskich aglomeracji. Spółka realizuje również inwestycje mieszkaniowe.

Wszystkie projekty firmy zostaną zaprezentowane podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2017 CEE Edition na stoisku 2.6

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.