Spółka Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska nie planuje otwarć nowych lokali, zamierza natomiast wprowadzić do sprzedaży nowe produkty, co powinno przełożyć się na wzrost sprzedaży. Wstrzymanie ekspansji to echo problemów Alma Market S.A., która jest 100-procentowym udziałowcem spółki Krakowski Kredens.

Głównym celem, jaki na 2017 rok postawił sobie zarząd Krakowskiego Kredensu jest pozyskanie nowych klientów w segmencie handlu hurtowego oraz poprawa rentowności placówek detalicznych przy jednoczesnym założeniu nieprzedłużania umów w obiektach, które nie generują dodatnich wyników finansowych.

Obecnie spółka posiada 45 sklepów. 15 stycznia br. wygasła umowa z CH Turzyn w Szczecinie, a 6 lutego – umowa najmu sklepu w Łodzi w CH Tulipan. Spółka nie planuje otwarć nowych lokali, zamierza natomiast wprowadzić do sprzedaży nowe produkty, co powinno się przełożyć na wzrost sprzedaży w procesie upadłości likwidacyjnej spółki Alma Market.

Rozwój od 2007 roku

Spółka Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska SA działa od maja 2007 roku. W ramach prowadzonej działalności tworzy produkty spożywcze Premium pod nazwą Krakowski Kredens oraz rozwija własną sieć sprzedaży. 100 proc. udziałów w spółce posiada Alma Market SA.

Alma Market S.A. w restrukturyzacji oczekuje na uprawomocnienie się postanowienia o umorzeniu postępowania sanacyjnego i na podjęcie przez sąd upadłościowy decyzji o ogłoszeniu upadłości likwidacyjnej w związku ze złożonymi w sądzie wnioskami.

Przypomnijmy, żę Alma Market SA to polskie przedsiębiorstwo handlu detalicznego, od 1994 roku notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. To właściciel ogólnopolskiej sieci delikatesów oraz pierwszego krakowskiego hipermarketu otwartego w 1995 roku.