Tesco testuje dostawę za pośrednictwem robotów

tesco scan

Brytyjski supermarket sieci Tesco po raz pierwszy w historii dostarczył zamówienie online za pomocą robota – podaje Retail Detail.

Roboty wyposażone w system przeciwkradzieżowy są całkowicie autonomiczne i mogą poruszać się w promieniu 5 km od supermarketu. Klienci swoje zamówienie mogą śledzić dzięki specjalnej aplikacji.

Dla Tesco Now

Testy dostawy za pomocą robota przeprowadzono dla Tesco Now, w ramach której klienci mogą zamówić w internecie zakupy, a te są dostarczane im w ciągu godziny. Usługa jednogodzinnej dostawy została przetestowana w kwietniu w Londynie. Tesco chce ją wprowadzić w kilku kolejnych miejscach.

Firma wyjaśnia, że zawsze poszukuje nowych sposobów na poprawę doświadczeń zakupowych swoich klientów. – Wiele dowiedzieliśmy się z przeprowadzonego testu. Zanim podejmiemy decyzję co do kolejnych kroków, dokładnie wszystko to przeanalizujemy – informuje Tesco.

Robot Tesco jest dziełem Ahti Heinla i Janusa Friist, współzałożycieli Skype’a. Robot porusza się automatycznie, ale w razie problemów kontrolę nad nim może przejąć człowiek.

Przypomnijmy, że w ramach usługi Tesco Now klienci mogą wybrać maksymalnie 20 produktów. Asortyment został ograniczony do 3 tys. artykułów m.in. świeżych warzyw i owoców, mięsa, mrożonek, pieczywa, czy nabiału. Partnerem Tesco jest start-up kurierski Quiqup, który obsługuje również Whole Foods i Burger Kinga. Zamówienia składane są za pomocą aplikacji mobilnej.

Tesco funkcjonuje w Polsce od 1995 r. Na koniec lutego 2017 roku firma posiadała w Polsce 429 placówek.  Obecnie zatrudnia ponad 28 tys. osób i oferuje produkty 3,7 tys. dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza ponad 5 milionów klientów.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.