Walmart uruchomił innowacyjną opcję click&collect dostępną 24/7

walmart-sklep-omnichannel

Klienci Walmart mogą odebrać już internetowe zakupy spożywcze nie tylko w jednym z ponad 1 tys. sklepów stacjonarnych tej sieci, ale również w specjalnych urządzeniach samoobsługowych.

Pierwsze tego typu urządzenia uruchomiono w Oklahomie. Można odebrać w nich zamówione zakupy przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Specjalny kiosk ma wielkość 6 na 25 metrów i może pomieścić 30 tys. produktów spożywczych, również chłodzonych i mrożonych. Aby skorzystać z tego urządzenia niezbędne jest uzyskanie specjalnego kodu dostępu. Klienci mają je otrzymywać w minutę. Jeżeli projekt okaże się sukcesem, Walmart może uruchomić podobne urządzenia również w innych lokalizacjach, niekoniecznie w pobliżu swoich sklepów.

Klienci Walmart mogą również odebrać internetowe zakupy spożywcze w jednym z ponad 1 tys. sklepów stacjonarnych tej sieci. Docelowo usługa click&collect ma być dostępna we wszystkich sklepach amerykańskiego giganta. Chodzi więc o ok. 4,6 tys. lokalizacji. Sieć szacuje, że może się to udać w ciągu kilku najbliższych lat.

Co więcej, Walmart zamierza zatrudnić własnych pracowników jako kurierów do dostarczania internetowych zakupów. Mieliby to robić w drodze do pracy lub do domu.

Nowe sklepy z myślą o Customer Experience

Amerykański gigant testuje również sklepy nowej generacji. Wśród nowinek są m.in. usługa Scan & Go, opcja drive-thru czy interaktywne kioski zakupowe. Testy prowadzone są w 2 sklepach w Teksasie i na Florydzie.

Nowe sklepy od samego początku zostały zaprojektowane w taki sposób, żeby zakupy w nich były dla konsumentów ciekawym i przede wszystkim wygodnym doświadczeniem.

Nowy układ sklepu to oczywiście nie wszystko. Klienci mogą skorzystać z technologii Scan & Go. Można w tym celu wykorzystać własny smartfon, albo skorzystać  z urządzeń udostępnionych przez sieć Walmart. Dzięki temu można skanować wszystkie produkty wkładane do koszyka, a następnie podejść do specjalnej kasy i szybko, w zasadzie bez stania w kolejce, dokonać płatności.

W sklepach umieszczone są także interaktywne ekrany, na których można sprawdzić pełną ofertę sieci Walmart, również te produkty, które obecnie nie znajdują się na sklepowych półkach. Klienci za ich pośrednictwem mogą zamówić towar, zapłacić i odebrać zamówienie dwa dni później.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl