Grupa Inditex planuje dalszą ekspansję online

W I kwartale 2017 roku hiszpański gigant branży fashion uruchomił sprzedaż e-commerce na 4 nowych rynkach: w Malezji, Tajlandii, Singapurze i Wietnamie. W II połowie roku planowane jest otwarcie e-sklepu w Indiach.

Grupa Inditex stale rozwija także sieć sprzedaży stacjonarnej. Na koniec I kwartału posiadała łącznie 7385 sklepy zlokalizowane na 93 rynkach.

Rozwój sieci sprzedaży online i offline przekłada się na wzrost wyników finansowych. W I kwartale 2017 roku sprzedaż wyniosła 5,6 mld euro, o 14 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Zysk wyniósł w tym okresie 654 mln euro, 18 proc. więcej w ujęciu rok do roku.

Ekspansja online

W 2016 roku hiszpański gigant odzieżowy rozszerzył sprzedaż internetową na wszystkie kraje członkowskie Unii Europejskiej, a także na Turcję. Tym samym Inditex jest już dostępny online na ponad 40 rynkach.

W ubiegłym roku Inditex uruchomił sprzedaż online w Chorwacji, na Słowacji, w Czechach, w Bułgarii, Finlandii i na Węgrzech, a także w Słowenii, na Malcie oraz w krajach Bałtyckich.

W Polsce hiszpańska firma prowadzi sprzedaż internetową wszystkich z Grupy Inditex, czyli marek Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Uterqüe oraz Zara Home.

Rozwój logistyki

Tylko w 2016 roku hiszpańska Grupa zainwestowała 1,4 mld euro w rozwój możliwości logistycznych, nowe technologie, oraz rozwój sprzedaży online i offline.

W ciągu ostatnich 5 lat Grupa przeznaczyła ponad 1 mld euro na pozyskanie najnowszych technologii wspierających usługi magazynowe i logistyczne. Ponadto inwestycje obejmują utworzenie nowej platformy logistycznej w Cabanillas (Guadalajara, Hiszpania), dla serwisów Pull&Bear i Zara Home oraz dodanie najnowszej generacji dwóch systemów magazynowania, pobierania i zawieszania odzieży na platformie Zara w Saragossie (Hiszpania) i Massimo Dutti w Tordera. Równolegle prowadzone są prace modernizacyjne 10 istniejących platform logistycznych Grupy Inditex w Hiszpanii.

Na koniec ubiegłego roku w całej sieci Zara wprowadzono system (RFID), który usprawnia zarządzanie zapasami w sklepach. Rozpoczęto także implementację tego rozwiązania w sieciach Massimo Dutti i Uterqüe. W 2018 roku planowane jest wprowadzenie tego systemu w pozostałych sieciach: Pull&Bear, Stradivarius, Bershka i Oysho. Całość ma być gotowa latem 2020 roku.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl