salon solar

W czerwcu 2017 roku firma Solar zanotowała 10,2 mln obrotów. To o ponad 10 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Sprzedaż w salonach własnych, również outletowych, wyniosła 9,9 mln złotych i również była niższa niż przed rokiem.

Plany ekspansji

Grupa Solar od początku istnienia realizuje strategię rozwoju opartą na koncentracji na jednej marce. W planach spółki jest pozyskiwanie atrakcyjnych i dużych powierzchni handlowych. W szczególności Grupa Solar zainteresowana jest rozwojem sieci sprzedaży w miastach średniej wielkości.

Marka Solar jest obecna na polskim rynku od 1989 roku. W ofercie marki znajdują się autorskie kolekcje odzieży damskiej oraz akcesoriów odzieżowych. Pierwszy salon firmowy został otwarty w Poznaniu w 1998 roku.

Obecnie sieć Solar liczy około 80 własnych sklepów firmowych, około 20 placówek franczyzowych oraz blisko 90 sklepów partnerskich.

Rozwój kanału e-commerce

W ubiegłym roku firma uruchomiła nowy sklep internetowy. Sklep oparty jest na platformie Magento 2. Magento, jako wiodąca platforma opensourcowa, daje duże możliwości rozbudowy serwisu, a także szybkiego reagowanie na zmieniające się trendy i potrzeby konsumentów.

Chodzi m.in. o wdrożenie opcji click&collect, czyli odbioru internetowych zakupów w salonach stacjonarnych, a także zarządzenie programami lojalnościowymi. Nowy sklep jest również w pełni responsywny.

Obecnie klienci dokonujący zakupów w sklepie internetowym marki Solar mogą skorzystać z dostawy realizowanej przez firmę kurierską DHL. Koszt jednej paczki to 12 złotych (20 złotych w przypadku płatności za pobraniem). Łączny czas realizacji zamówienia wynosi od 1 do 3 dni roboczych. Płatności realizowane są za pośrednictwem systemów Dotpay oraz Sofort banking.