Media Expert i RTV Euro AGD wśród liderów rynku e-commerce

Wśród najbardziej popularnych serwisów związanych z e-handlem wysokie pozycje zajmują znane sieci handlowe. Najwyżej jest Media Expert i RTV Euro AGD (euro.com.pl.) Dobrym wynikiem mogą pochwalić się także Empik i Leroy Merlin. Tak wynika z raportu firmy Gemius.

86 proc. polskich internautów odwiedziło w czerwcu serwisy i aplikacje związane z e-handlem. Największym zainteresowaniem użytkowników sieci cieszyły się one w poniedziałki. Najpopularniejszymi serwisami e-commerce były Allegro.pl, Ceneo.pl i Aliexpress.com. Tuż za nimi uplasowały się serwisy należące do sieci Media Expert i RTV Euro AGD.

W ostatnim miesiącu największe oblężenie strony www i aplikacje związane z e-handlem przeżywały w środę 7 czerwca. Liczba użytkowników łączących się z nimi wyniosła wtedy 7,1 mln, czyli 26 proc. ogółu internautów (źródło: badanie Gemius/PBI). Najmniejsze zainteresowanie serwisy i aplikacje tego typu zanotowały w pierwszy dzień wakacji, czyli w sobotę 24 czerwca – 5,1 mln osób (19 proc.). Dane Gemiusa potwierdzają, że najwięcej internautów korzystało ze stron internetowych i aplikacji związanych z e-handlem w poniedziałki, najmniej w soboty.

Zakupy po pracy

Dom to miejsce, z którego odbywa się zdecydowana większość odwiedzin stron WWW związanych z e-commerce. Dla porównania: w ostatnim miesiącu aż 17,2 mln użytkowników surfowało po serwisach e-handlu, siedząc w domowych pieleszach, podczas gdy z pracy zaglądało tam tylko 3,8 mln osób. Niezależnie od tego, gdzie akurat znajdowali się użytkownicy, najchętniej odwiedzanymi przez nich serwisami były Allegro.pl i Ceneo.pl. Dla połączeń dokonywanych z pracy trzeci pod względem popularności był Empik.com, a wśród najchętniej odwiedzanych z domu trzecie miejsce zajął Aliexpress.com.

Komputery wygrywają z urządzeniami mobilnymi

Serwisy e-commerce nadal odwiedzane są częściej za pomocą komputerów stacjonarnych (18 mln użytkowników) niż urządzeń mobilnych (16 mln). W zestawieniu 10 najpopularniejszych stron WWW i aplikacji e-commerce warto zwrócić uwagę na Domodi.pl, która jako jedyna z top 10 zanotowała w czerwcu nieznacznie większą liczbę użytkowników łączących się z urządzeń mobilnych (1,7 mln) niż z komputerów stacjonarnych (1,5 mln).

Firma Gemius poddała analizie dane z czerwca 2017 roku zebrane wśród polskich internautów w wieku 7-75 lat.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl