Trzy marki stworzą wyjątkową strefę chillout

Trzy streetfoodowe koncepty, czyli Lodolandia, Bafra Kebab i Kołacz na Okrągło stworzą wspólną nowoczesną strefę chillout dedykowaną centrom handlowym. Dzięki nowej koncepcji gastronomicznej, klienci w jednym miejscu skorzystają z bogatej oferty produktowej i dodatkowych udogodnień, wśród których znajdą się m.in. leżaki, stoliki, parasole, hamaki.

Od kilku lat jedzenie uliczne święci triumfy i zdaniem ekspertów, ten trend zyska jeszcze na znaczeniu. Do niedawna street food był tylko kolejną modą, która dotarła do Polski z Zachodu. Obecnie dzięki temu, że nieustannie powstają nowe inicjatywy, sprzedaż produktów z mobilnego punktu gastronomicznego to uatrakcyjnienie oferty każdej galerii handlowej. Wie o tym właściciel wspomnianych konceptów, który tworzy własną streedfoodową strefę chillout dedykowaną centrom handlowym. Strefa chillout zostanie zaprezentowana podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2017 CEE Edition.

– Chcemy stworzyć zupełnie nową przestrzeń w centrach handlowych, która z pewnością będzie chętnie odwiedzana przez klientów danego obiektu. Planujemy wspólną przestrzeń gastronomiczną wyposażoną w leżaki i stoliki, gdzie w atmosferze relaksu klienci Lodolandii, Bafra Kebab i Kołacza na Okrągło będą mogli wygodnie usiąść i odpocząć – mówi Marcin Olesiak, właściciel największej w Polsce sieci street food należącej do Sweet Gallery s.c.

Wielkość strefy chillout zależna będzie od dostępnej wolnej powierzchni handlowej. – Mamy świadomość tego, że nie każda galeria ma możliwość postawienia obok siebie wszystkich trzech konceptów, dlatego przykładowo w Wola Parku punkt sprzedaży Lodolandii znajduje się z jednej strony obiektu, a Kołacz na Okrągło – z drugiej. Niemniej jednak widzimy potencjał w innych miejscach, np. w Arkadii, gdzie duży teren na zewnątrz obiektu nie został jeszcze w pełni wykorzystany – mówi Marcin Olesiak.

Kebab w nowoczesnej formie

Lodolandia, Bafra Kebab i Kołacz na Okrągło to największa i najszybciej rozwijająca się sieć gastronomiczna street food w Polsce. Sama Lodolandia obejmuje już 350 punktów w Polsce i za granicą, głównie przy popularnych centrach handlowych i galeriach handlowych. Równie intensywnie rozwijane są dwa pozostałe koncepty: Bafra Kebab i Kołacz na Okrągło.

Otwierając pierwszy punkt sprzedaży Bafra Kebab właściciele kierowali się rosnącą popularnością dania rodem z Bliskiego Wschodu i coraz większymi wymaganiami polskich konsumentów. – Początki ekspansji nie były łatwe, ponieważ zarządcy centrów handlowych nie patrzyli przychylnie na nasz koncept. Tego typu budki z jedzeniem kojarzyły się negatywnie, raczej z mało atrakcyjną przyczepą z kebabem. My jednak odeszliśmy od konceptu zwykłych przyczep dopracowując do perfekcji nasz projekt – mówi Marcin Olesiak, właściciel sieci.

Przyczepy Bafra Kebab wykonane są z wysokogatunkowych materiałów z użyciem wielu uszlachetnień. Prezentują się bardzo nowocześnie, co doceniają najbardziej wymagający klienci. Swoim wyglądem harmonizują z estetyką galerii handlowych, w pobliżu których są zlokalizowane. Bafra Kebab przykłada dużą wagę do zachowania wysokich standardów jakości, dzięki czemu klient ma pewność, że w każdej lokalizacji sieci potrawy przyrządzone zostaną z najlepszych składników. – To, że Polacy kochają jedzenie uliczne nie oznacza jednak, że przedkładają szybkość nad jakość. Wręcz przeciwnie. Stajemy się coraz bardziej świadomymi, a więc także wymagającymi konsumentami. Zwracamy uwagę na jakość potraw, obsługi, a także przykładamy coraz większą wagę do estetyki punktu sprzedaży – dodaje Marcin Olesiak. Bafra Kebab doskonale wpisuje się w tę tendencję, oferując kebab z przyczepy gastronomicznej w bardzo kunsztownym wydaniu.

Sieć sprzedaży Bafra Kebab stale rozrasta się o nowe punkty sprzedaży. – Zarządcy sami proponują nam wejście na teren swoich obiektów, bo wiedzą, że przyciągamy klientów z trafficu. Otwierając nasze punkty sprzedaży na zewnątrz galerii, wynajmujemy do tej pory niewykorzystaną przestrzeń w centrum, co jest dodatkowym zyskiem dla obiektu i jej właścicieli – mówi Marcin Olesiak.

Węgierski kołacz

Kolejnym konceptem spółki Sweet Gallery, który pojawi się w ramach dedykowanej centrom handlowym streetfoodowej strefy chillout jest Kołacz na Okrągło. Idea sprzedaży węgierskiego przysmaku zrodziła się w samym Budapeszcie, gdzie cieszy się on ogromną popularnością. – Pewnego razu przyciągnęła mnie długa kolejka pod niewielką budką w centrum Budapesztu. W środku pani wyrabiała ciasto, starannie nawijała je na grube wałki z drewna bukowego i wkładała do rozgrzanego pieca obficie posypując cukrem. Tak zrodził się pomysł na koncept Kołacz na Okrągło – wspomina Marcin Olesiak.

Kołacz to węgierskie ciastko kominkowe wypiekane na drewnianych wałkach w specjalnym piecu. Jego bazą jest doskonałej jakości ciasto drożdżowe, które posypuje się cukrem i dowolnie wybranymi dodatkami – cynamonem, orzechami, migdałami lub czekoladą. – Nie od dziś wiadomo, że Polacy uwielbiają nowości i chętnie próbują smakołyków z całego świata. To dodatkowo skłoniło nas by rozwijać ten koncept w Polsce. Przysmaki te jako niszowy produkt znakomicie wyróżnią się na rynku street food i stanowią wartość dodaną każdej strefy gastronomicznej – mówi Marcin Olesiak.

Format franczyzy

Mobilne punkty sprzedaży Bafra Kebab i Kołacz na okrągło rozwijane są w formacie franczyzowym. Powodzenie tego rodzaju biznesu w dużej mierze zależy od atrakcyjnej lokalizacji, która zagwarantuje duży ruch o stałym natężeniu przez cały rok. –  Wszystkie te warunki spełniają lokalizacje przy centrach handlowych, ponieważ zapewniają stały przepływ klientów od rana do wieczora przez 7 dni w tygodniu, a tym samym pozwalają zmaksymalizować wyniki finansowe punktu – mówi Marcin Olesiak.

Właściciel marki współpracuje z największymi sieciami handlowymi w Polsce, m.in. z Tesco, Kaufland, Carrefour, Intermarche, Leclerc, Inter Ikea oraz lokalnymi galeriami handlowymi, w tym z Wola Park, Sadyba Best Mall, Auchan Łomianki, Atrium Targówek, Atrium Copernicus Toruń, Galeria Rzeszów, Galeria Warmińska, Millenium Hall Rzeszów, Pasaż Świętokrzyski Kielce.

Sweet Gallery

Kołacz na Okrągło, Bafra Kebab i Lodolandia to marki należące do spółki Sweet Gallery. Największą i najszybciej rozwijającą się sieć gastronomiczną street food w Polsce założyło trzech wspólników, finansistów, którzy doświadczenie w biznesie zdobyli pracując w korporacjach. Do końca 2017 roku sieć będzie liczyła 420 punktów sprzedaży, a w 2018 roku urośnie do 620 punktów.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl