coccodrillo

W I połowie 2017 r. skonsolidowane przychody Grupy CDRL wyniosły 101,02 mln zł i były o 8,9 proc. wyższe niż przed rokiem. Zysk operacyjny właściciela marki Coccodrillo wzrósł o 11,6 proc. do 9,79 mln zł.

– W I połowie roku zwiększyliśmy zarówno wartość sprzedaży, jak również naszą efektywność. To sukces na który złożyło się wiele działań, w tym ciągła praca nad optymalizacją naszych dostawców i sieci sprzedaży – ale również tego, że nasze nowe kolekcje zostały bardzo życzliwie przyjęte przez klientów – powiedział prezes Marek Dworczak.

Wynik EBITDA w I połowie roku wzrósł o 15,2 proc. do 11,86 mln zł. Na uwagę zasługuje wzrost marży na sprzedaży, która wyniosła 54,09 proc., co oznacza, że była o 2,42 pkt proc. wyższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Poprawił się też cykl konwersji gotówki, okres oczekiwania na zapłatę skrócił się o 8 dni, natomiast zobowiązania regulowane były wcześniej o 3 dni.

Wycena kontraktów terminowych, którymi spółka zabezpiecza się przed wahaniami kursu walut, przełożyła się na poziom kosztów finansowych, które były znacznie wyższe niż przed rokiem. W efekcie skonsolidowany zysk netto wyniósł 3,46 mln zł wobec 5,26 mln zł w I połowie poprzedniego roku.

Na koniec I połowy roku Grupa miała w Polsce 260 sklepów o łącznej powierzchni 17.759 mkw., co oznacza wzrost o 6 proc. (zarówno pod względem liczby sklepów, jak i ich powierzchni). Poza Polską Grupa miała 247 sklepów (wobec 225 przed rokiem).

Dobre wyniki przekładają się na bezpieczną sytuację finansową Grupy. Na dzień 30 czerwca dysponowała ona środkami pieniężnymi w wysokości 14,89 mln zł. W maju Walne Zgromadzenie zdecydowało o przeznaczeniu na dywidendę 7,27 mln zł z zysku za poprzedni rok. Oznacza to, że CDRL S.A. wypłaciła rekordową dywidendę w wysokości 1,20 zł za akcję. Dywidenda z zysku za 2015 r. wyniosła 0,85 zł, a z zysku za 2014 r. – 0,75 zł na akcję.

Grupa CDRL

Grupa CDRL zajmuje się przede wszystkim projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją ubranek dla dzieci i młodzieży marki Coccodrillo. Uzupełniającą ofertę Spółki stanowi obuwie dziecięce (własnej produkcji oraz innych producentów) oraz zabawki i akcesoria (innych producentów). Spółka ma wiodącą pozycję na rynku polskim a także w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Działa też w wielu innych państwach Unii Europejskiej a także poza nią. Głównymi celami Spółki na najbliższe lata są umocnienie swojej pozycji na rynku poprzez rozwój sieci sprzedaży, w tym rozwój sprzedaży przez Internet oraz wzbogacenie i rozbudowa asortymentu obuwia dziecięcego.

Marka Coccodrillo jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach jak Chiny, Brazylia, czy Arabia Saudyjska.

CDRL zadebiutowało na głównym rynku GPW w dniu 28 października 2014 r.