Digital Signage intensyfikuje sprzedaż stacjonarną

– Firma CITY jako pierwsza w Polsce wdrożyła dla klienta Komfort Łazienki projekt lift and learn oparty na platformie i oprogramowaniu firmy Scala. System znakomicie sprawdza się w takich sklepach, w których ze względu na niewielką powierzchnię sprzedaży trudno zaprezentować klientom pełną kolekcję produktów – mówi w rozmowie z Retailnet.pl Rafał Satora, dyrektor Działu Digital w firmie CITY.

CITY swoją ofertę zaprezentuje podczas Shopping Center Forum 2017 CEE Edition na stoisku 5.9

Retailnet.pl: – Szybki rozwój technologii wpływa na nasze nawyki zakupowe. Zwłaszcza nowa generacja konsumentów oczekuje udogodnień dopasowanych do ich trybu życia, które coraz częściej toczy się w rzeczywistości wirtualnej. Czy kioski multimedialne to odpowiedź na te potrzeby?

– Zdecydowanie tak. Kioski multimedialne mają bardzo szerokie zastosowanie. W galeriach handlowych pełnią funkcję narzędzi, które pozwalają na sprawne zlokalizowanie danego sklepu czy odnalezienie na parkingu samochodu, natomiast w samych sklepach wspomagają sprzedaż omnichannelową. Z jednej strony, kioski wpływają na decyzje zakupowe klientów i intensyfikację sprzedaży, z drugiej strony – pomagają zapoznać się z preferencjami konsumentów i dopasowaniem produktów do ich potrzeb.

Komfort Łazienki jest przykładem sieci, która wprowadziła w salonach innowacyjne kioski multimedialne. Jakie jest ich zastosowanie?

– Firma Komfort Łazienki zgłosiła zapotrzebowanie na innowacyjny produkt, który skutecznie pomógłby klientowi wybrać jeden zestaw produktów spośród tysięcy dostępnych płytek ceramicznych. Dzięki wzajemnej współpracy zaprojektowaliśmy oryginalny kiosk interaktywny, a dokładniej ekspozytor w formie stołu z monitorem, który po przyłożeniu wybranej płytki wyświetla przykładowe wizualizacje wnętrz z jej wykorzystaniem. Interaktywna wizualizacja to odejście od typowej wystawy sklepowej, która na dużej powierzchni prezentuje ograniczoną ilość aranżacji w formie boksów. W salonach Komfort Łazienki, za sprawą naszego urządzenia, klienci mogą zobaczyć na ekranie pełną ofertę produktów, a także przeglądać wizualizacje pomieszczeń z wykorzystaniem wybranych przez siebie płytek. Nasz produkt wzmacnia ponadto marketing firmy Komfort Łazienki, ponieważ dostarcza producentowi ważnych informacji dotyczących najpopularniejszych kombinacji płytek i preferencji klientów.

Jakie korzyści sieciom handlowym daje digital signage?

– Korzyści jest wiele, dlatego posłużę się kolejnym przykładem. System znakomicie sprawdza się w takich sklepach, w których ze względu na niewielką powierzchnię sprzedaży trudno zaprezentować klientom pełną kolekcję produktów. Jak to działa? Do produktu przytwierdzony jest kod RFID, który sczytują monitory rozstawione w sklepie. Dzięki temu klient, który sięga po dany produkt, otrzymuje szczegółowe informacje o produkcie takie jak parametry czy przeznaczenie, możliwość wybrania dowolnej wersji kolorystycznej oraz sprawdzenia dostępności produktu w magazynie lub Internecie. Możemy dodać do tego funkcję sprzedaży komplementarnej i przy okazji zaoferować klientowi dodatkowe produkty zwiększające koszyk zakupowy.

Dlaczego to ważne? Klienci od dawna traktują sklepy stacjonarne jako miejsce umożliwiające tylko fizyczne sprawdzenie produktu, ponieważ zakupu dokonują coraz częściej w Internecie. Naszym celem jest stworzenie takich rozwiązań, które przyciągną klientów do stacjonarnych punktów sprzedaży i spowodują, że sprzedaż znacząco w tych punktach wzrośnie. Współczesne sklepy muszą być wyjątkowe i oferować klientom coś więcej niż tylko prezentację produktu. Zyskają na tym nie tylko sieci handlowe, lecz także zarządcy centrów handlowych.

ROZMAWIAŁA: Ewelina Nawrot

CITY to ekspert branży komunikacji wizualnej. Od blisko 20 lat firma obsługuje najbardziej znaczące marki działające na polskim rynku. W ofercie CITY znajduje się rozbudowana sieć nośników komunikacji zewnętrznej, w tym sieć ekranów LED, a także usługi z zakresu druku wielkoformatowego i aranżacji przestrzeni sprzedażowej. CITY we własnym zakresie realizuje kioski multimedialne, terminale informacyjne, a także szereg innowacyjnych rozwiązań z zakresu digital signage.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl