scf-2017-cee-gemini-park-tychy

Nasza najnowsza inwestycja Gemini Park Tychy została zaprojektowana z myślą o nowoczesnej technologii sprzedaży wielokanałowej. Personalizacja oferty, wirtualne przymierzalne, wymiana i odbiór towarów zakupionych drogą internetową, to tylko wierzchołek góry lodowej możliwości jakie oferuje idea wielokanałowego handlu – mówi dla Retailnet Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding.

Z dyrektor spółki Gemini Holding będzie można spotkać się podczas Shopping Center Forum 2017 CEE Edition na stoisku 4.7

Ostatnie lata to okres ogromnych zmian rynkowych i technologicznych. Wraz z nimi zmieniał się także konsument. Dziś jest dojrzały, wymagający i dyktuje warunki. To on rządzi rynkiem i doskonale wie czego chce. Oczekuje, że centra handlowe, sklepy, usługi i przekazy będą dostosowane do niego, a nie odwrotnie. Personalizacja, nowe doświadczenia i doznania są tym czego szuka i na czym możemy zbudować z nim relacje. Uważnie śledzimy oczekiwania i zmiany stylu życia konsumentów, dostrzegamy również potrzebę maksymalnego uproszczenia procesu zakupowego i zintegrowania kanałów sprzedaży. Nasz tenant mix wzmacnia się o obecność liderów rynku, którzy są gotowi dynamicznie odpowiadać na potrzeby klientów, podążać za aktualnymi trendami, zarówno na poziomie nowych technologii jak i innowacyjnych rozwiązań funkcjonalnych. Nie ma jednak uniwersalnego rozwiązania, które sprawdzi się w każdej lokalizacji i spełni oczekiwania klientów w strefie jej zasięgu. Każdy obiekt to inne wyzwanie, dlatego też każde z naszych centrów odpowiada na najnowsze trendy rynkowe, a jednocześnie jest nieco inne, bo dostosowane do potrzeb lokalnych klientów.

Anna Malcharek

Nowy typ klienta wykorzystuje zdobycze technologiczne i powszechny dostęp do Internetu. Już 61 proc. konsumentów w Polsce korzysta ze smartfonów i robi zakupy z wykorzystaniem technologii mobilnych. Z myślą o nowoczesnej technologii sprzedaży wielokanałowej została zaprojektowana nasza najnowsza inwestycja Gemini Park Tychy. Personalizacja oferty, wirtualne przymierzalne, wymiana i odbiór towarów zakupionych drogą internetową, to tylko wierzchołek góry lodowej możliwości jakie oferuje idea wielokanałowego handlu. Dla konsumenta to przede wszystkim swoboda i komfort zakupów. Ale jest to także rozwiązanie istotne dla sprzedawców – pomaga w dystrybucji produktów za pomocą różnych kanałów i znacząco podnosi zyski. Co równie ważne, wpływa także na umocnienie świadomości marki, pomaga budować lojalność klientów i badać ich preferencje.

Struktura najemców Gemini Park Tychy

Interakcja z klientem, skupienie i odpowiedź na potrzeby konkretnych grup, tworzą wartość dodaną, która będzie odgrywała coraz większą rolę w decyzjach konsumentów. Personalizacja oferty i wysokiej jakości customer expirience stają się najważniejszymi polami walki o lojalność klienta. Ich umiejętne wykorzystanie, element zaskoczenia i nieoczywiste rozwiązania będą miały z pewnością wpływ na strukturę najemców. Już dziś sposób spędzania wolnego czasu i zmiany zwyczajów zakupowych konsumentów wpływają na powierzchnię najmu. Wciąż rozrasta się oferta gastronomiczna, usługowa i rozrywkowa, a mniej miejsca zajmują np. hipermarkety. Do kategorii kluczowych najemców wciąż należą sklepy modowe, ale szczególnie w ich przypadku, pojawia się potrzeba zmian sposobu wykorzystania powierzchni handlowej – showroom, pop-up, concept czy connected store to formaty, które będą rozwijały się na rynku przez najbliższe lata.

Centra handlowe stają się ważnymi punktami miejskiego życia i miejscem spotkań towarzyskich. Wpisują się architektonicznie w tkankę miejską, a strefy relaksu coraz częściej ulokowane są także na zewnątrz. Przykładem takiego rozwiązania jest zintegrowany z obiektem Gemini Park Tarnów klub fitness i placówka Siemacha Spot, czy „Eko Park – W Dechę!” przy Gemini Park Bielsko-Biała – pierwszy w regionie w pełni ekologiczny park rozrywki stworzony po to, by rozwijać logiczne myślenie i promować dbałość o środowisko naturalne wśród najmłodszych. Obecność tego typu obiektów nie jest przypadkowa, to kontynuacja strategii centrów rodzinnych, której podporządkowane są działania marketingowe, rozwiązania architektoniczne oraz oferta handlowa.

Skupiając się na dostarczaniu nowych ekscytujących doznań stawiamy konsumenta w centrum naszej uwagi. Odpowiedź na jego potrzeby i wymagania jest wyzwaniem, ale nie obawiamy się, że e-commerce zastąpi tradycyjne sklepy. Sprzedaż wielokanałowa jest wymogiem współczesnego rynku, ale każdy z tych kanałów odgrywa ważną rolę w tworzeniu doświadczeń zakupowych konsumentów. Klienci wciąż chcą robić zakupy w fizycznie istniejących sklepach, zauważalna jest także tendencja do wzrostu webroomingu – sprawdzania produktów w sieci i kupowania ich w sklepie stacjonarnym. Co ciekawe młodzi ludzie, którzy świetnie odnajdują się w świecie online chętnie robią zakupy i spędzają czas wolny w centrach handlowych. Zakupy są czynnością społeczną, a doznania pozazakupowe oferują kolejną wartość dodaną –  interakcję.

Autorką artykułu jest Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding. Z dyrektor spółki będzie można spotkać się podczas Shopping Center Forum 2017 CEE Edition na stoisku 4.7