Grupa Inditex działa online już na 46 rynkach

Hiszpański gigant odzieżowy systematycznie rozszerza sprzedaż w modelu omnichannel: od początku 2017 roku rozbudował sprzedaż o 113 punktów stacjonarnych, a także uruchomił sprzedaż online na kolejnych rynkach. 4 października ma ruszyć e-sklep w Indiach. Tym samym Inditex jest obecny już na 94 rynkach, z czego na 46 prowadzi sprzedaż e-commerce.

W I kwartale 2017 roku hiszpański Grupa uruchomiła sprzedaż e-commerce na 4 nowych rynkach: w Malezji, Tajlandii, Singapurze i Wietnamie. W II połowie roku, w październiku, planowane jest otwarcie e-sklepu w Indiach. Już wcześniej, w 2016 roku, hiszpańska spółka była dostępna online dla konsumentów we wszystkich krajach Unii Europejskiej oraz w Turcji.

W Polsce hiszpańska firma prowadzi sprzedaż internetową wszystkich z Grupy Inditex, czyli marek Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Uterqüe oraz Zara Home.

Wzrost obrotów, wyższe zyski

Rozwój sieci sprzedaży przekłada się na wzrost wyników finansowych. W I półroczu 2017 roku Grupa Inditex zanotowała wzrost przychodów, w ujęciu rok do roku, o 11,5 proc. Wyniosły one 11,7 mld euro. Sprzedaż like for like wzrosła w tym okresie o 6 proc.

Grupa poinformowała, że zysk zwiększył się w tym okresie o 9 proc. i wyniósł 1,37 mld euro. Sieć sprzedaży liczy obecnie ponad 7400 sklepów.

Rozwój możliwości logistycznych

Tylko w 2016 roku hiszpańska Grupa zainwestowała 1,4 mld euro w rozwój możliwości logistycznych, nowe technologie, oraz rozwój sprzedaży online i offline.

Na koniec ubiegłego roku w całej sieci Zara wprowadzono system (RFID), który usprawnia zarządzanie zapasami w sklepach. Rozpoczęto także implementację tego rozwiązania w sieciach Massimo Dutti i Uterqüe. W 2018 roku planowane jest wprowadzenie tego systemu w pozostałych sieciach: Pull&Bear, Stradivarius, Bershka i Oysho. Całość ma być gotowa latem 2020 roku.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl