Rossmann liderem wśród e-drogerii

W kategorii perfumerie/drogerie internetowe kilka marek osiągnęło zbliżony poziom spontanicznych wskazań respondentów. Liderem jest jednak Rossmann.

Jak wynika z najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”, najpopularniejszymi e-drogeriami wśród polskich internatów są marki Rossmann (16 proc. wskazań), Douglas (11 proc.), iPerfumy (9 proc.) oraz Sephora (8 proc.). Wszystkie te marki są istotnie lepiej rozpoznawane przez kobiety niż przez mężczyzn.

Ogólnie osoby kupujące online są bardzo świadome oferty produktowej dostępnej w Internecie, a ich świadomość marek serwisów/stron internetowych e-commerce jest bardzo wysoka, niezależnie od badanej kategorii.

W świecie realnym i online

Warto zwrócić uwagę na silny efekt ROPO w przypadku kategorii produkty kosmetyki/perfumy, które często są sprawdzane w sieci, a kupowane poza internetem. Tak robi 40 proc. respondentów. 

W przypadku odwróconego efektu ROPO (research offline, purchase online), odsetek ten wynosi 37 proc. badanych. 

Dobre prognozy na przyszłość

Można zaobserwować dużą liczbę elementów, które potencjalnie mogłyby zachęcić dzisiejszych niekupujących online do zmiany tego zachowania. Trzy najczęściej wymieniane to niższe ceny produktów, niższe koszty dostawy oraz szybsza dostawa zakupionych towarów.

Osoby, które mogłyby rozpocząć kupowanie online, w pierwszej kolejności najchętniej sięgną po produkty z takich kategorii jak odzież, książki, płyty oraz właśnie kosmetyki i perfumy.

Rossmann omnichannelowy

Sklep internetowy Rossnet funkcjonuje od lutego 2015 roku. Klienci drogerii mogą online zamówić przesyłkę i odebrać ją osobiście bądź za pośrednictwem usługi kurierskiej. Wybierając opcję “click and collect” mogą odebrać swoją paczką w jednej ze 860 stacji Orlen rozlokowanych na terenie całego kraju, które są dostępne przez 24 godziny na dobę.

Rossmann nie poprzestaje na rozwoju sieci w Polsce i w dalszym ciągu poszukuje powierzchni handlowych do wynajęcia. Sieć stawia na miasta powyżej 10 tys. mieszkańców i lokale o powierzchni około 200 do 600 mkw. w bliskim sąsiedztwie supermarketów spożywczych. Drogeria Rossmann ma obecnie ponad 1,1 tys. sklepów w Polsce i 16 tys. produktów w swojej ofercie. Każdego dnia zakupy w sklepach tej marki robi 675 tys. klientów.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl