Apsys Polska z umowami na 19 tys. mkw. GLA

Apsys na Shopping Center Forum 2017 CEE Edition

Apsys Polska – jeden z wiodących operatorów branży centrów handlowych – podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2017 CEE Edition zaprezentował wszystkie swoje projekty. Teraz spółka podsumowuje swoją działalność w III kwartale 2017 roku.

W III kwartale br. spółka Apsys zawarła 96 umów najmu na łączną powierzchnię 19 tys. mkw. GLA. Umowy dotyczą najmu powierzchni w 23 centrach handlowych portfolio zarządzanego przez Apsys Polska. Są to zarówno umowy wprowadzające nowe marki do centrum, jak również przedłużenia umów wygasających w najbliższym czasie. Obecnie Apsys posiada w zarządzaniu 2 tys. umów najmu.

Wypracowane przez lata obecności na międzynarodowym rynku unikatowe know-how Apsys w zakresie komercjalizacji obiektów handlowych pozwala organizacji tworzyć centra handlowe popularne wśród klientów i przynoszące zyski właścicielom. Obecnie Apsys zarządza w Polsce 2 tys. umów najmu dla 23 centrów handlowych zlokalizowanych w 16 miastach Polski. W okresie lipiec – wrzesień 2017 roku, pomimo wakacyjnego spowolnienia na rynku, spółka zawarła 96 umów z najemcami centrów handlowych wynajmując im w sumie niemal 19 tys. mkw. powierzchni GLA. Były to zarówno nowe umowy, jak i umowy przedłużające dotychczasową współpracę. Wśród nowych najemców znalazły się takie marki jak: Pinko, Samsonite, Converse (Posnania), Whiskey in The Jar, Starbucks, Decathlon, Anna Kruk i pierwszy poza Warszawą Le Creuset (Manufaktura). Dla Galerii Katowickiej Apsys pozyskał marki Empik i Pasibus, dla Galerii Gniezno Vistulę i Diverse, 3 Stawy w Katowicach zyskały JYSK, a w Focus Rybnik – Vistulę. W Warszawie spółka podpisała umowy najmu m.in. z markami: New Yorker, Carpisa i Toy’s box.

Apsys pozostaje w bieżącym kontakcie ze wszystkimi funkcjonującymi na polskim rynku najemcami. – Wiele firm planujących ekspansję, zwraca się do nas o pomoc w zaplanowaniu rozwoju sieci swoich sklepów. Są to przede wszystkim marki europejskie i amerykańskie, reprezentujące branżę modową, wyposażenia domu, gastronomiczną, zarówno sieciowe jak i niszowe – mówi Marzena Hengenius, associate director Apsys Polska.

Długotrwały proces

Podpisanie umowy najmu to efekt końcowy długiego procesu. Kilkunastoosobowy zespół specjalistów ds. komercjalizacji Apsys Polska dokładnie sprawdza rynek, analizuje możliwości socjodemograficzne i potencjał zakupowy miejsca. W oparciu o wnioski kształtuje tenant – mix, bada zainteresowanie najemców obiektem, zgłasza właścicielom uwagi odnośnie kształtu i wielkości powierzchni oraz rozmieszczenia poszczególnych sklepów. Takie podejście pozwala spółce skutecznie komercjalizować i rekomercjalizować powierzchnie handlowe zarówno w najbardziej nowoczesnych obiektach, jak również centrach dojrzałych, istniejących na rynku od kilkunastu lat.

Przy komercjalizacji nowo powstających obiektów specjaliści Apsys ściśle współpracują z działem developmentu, architektami oraz uczestniczą w procesie planowania. – Jeżeli inwestor wyraża zgodę, od początku konsultujemy projekt z kluczowymi najemcami. To pozwala nam sprawnie komercjalizować nowo powstające centra handlowe – zauważa Marzena Hengenius z Apsys Polska. Przykładem może być sukces komercjalizacji Posnanii w Poznaniu, w której w dniu otwarcia działało 99 proc. ze 100 tys. mkw. powierzchni najmu. Atutem nowych obiektów w negocjacjach z najemcami jest wysokiej jakości powierzchnia o konkretnych wymiarach i udogodnieniach, a także zróżnicowana, nie tylko handlowa, oferta dla klientów.

Podczas rekomercjalizacji centrów starszej generacji stawką jest dalsze, prawidłowe funkcjonowanie obiektu na rynku. – Proces rekomercjalizacji centrum to temat, z którym obcujemy na co dzień. Współpracujemy z centrami, które powstały jeszcze w latach 90-tych ubiegłego wieku. Dojrzały rynek wymaga podnoszenia wartości projektów, zwłaszcza tych, które mają już ponad 10 lat. Przy wygasających umowach zawsze staramy się wybrać najemcę o jak największej wartości dla danego centrum, nawet jeśli wymaga to wykonania dodatkowych prac w budynku – mówi Sylwia Surman, associate director w Apsys Polska.

– Doskonale skomercjalizowane centrum to wynik całego procesu, który przeprowadzamy. Rozpoczynając od opracowania strategii leasingowej dla danego projektu, uwzględniającej jego przeznaczenie, dochodowość i często zakładającej rekonfigurację stanu obecnego, poprzez szerokie konsultacje rynkowe i negocjacje biznesowe z klientami. To złożony i pracochłonny proces, który dzięki naszemu doświadczeniu i potencjałowi wiemy jak prowadzić z sukcesem – konkluduje Agnieszka Schabowicz, associate director w Apsys Polska.

O APSYS

APSYS jest jednym z wiodących operatorów branży centrów handlowych w Polsce i we Francji. Firma powstała w 1996 roku i działa jako inwestor, deweloper, agent ds. najmu, menadżer projektu oraz zarządca nieruchomości. Tworzy innowacyjne, „szyte na miarę” projekty uwzględniające specyfikę danego miejsca, kontekst społeczny oraz środowisko naturalne. Do największych inwestycji firmy należą Manufaktura w Łodzi oraz Posnania w Poznaniu, otwarta w październiku 2016 jako największe centrum zakupów, rozrywki i rekreacji w Wielkopolsce (100 tys. mkw. GLA).

APSYS Polska zarządza obecnie 950 tys. mkw GLA w 23 centrach handlowych zlokalizowanych w 16 największych miastach w Polsce. Firma i jej projekty były wielokrotnie  nagradzane przez PRCH, ICSC oraz EuropaProperty w dziedzinach rozwoju, zarządzania oraz marketingu.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.