Serenada
Serenada

Koncepcja bogatej prezentacji oferty modowej pod jednym dachem przekonała najemców. W Serenadzie stanowią oni ogółem 70 proc. naszych klientów — mówi w rozmowie z Retailnet Grzegorz Latała, Dyrektor ds. Komercjalizacji Mayland Real Estate.

Odzwierciedleniem ewolucji Serenady jest także nowa identyfikacja w symboliczny sposób łącząca modę i rozrywkę – dwa filary tożsamości nowego centrum. Logo prezentowane jest teraz w dwóch wersjach kolorystycznych: jasnej czerwieni (podstawowej kolorystyce marki) symbolizującej dynamizm i energię oraz w kolorze złotym zapowiadającym wysoką jakość oferty.

Większość najemców w Serenadzie prezentuje segment fashion

Wśród 160 lokali handlowo-usługowych będą salony największych sieci modowych w Polsce m.in. Grupy LPP, H&M oraz, po raz pierwszy w Małopolsce w pełnym formacie, Grupy Inditex. Sklep Zary, hiszpańskiego giganta modowego, zajmie 3500 mkw. na dwóch poziomach nowego centrum. Pierwsze salony w Krakowie otworzą w Centrum Serenada amerykański lider modowy Forever 21, brytyjski New Look oraz niemiecki Van Graaf z powierzchnią 2,1 tys. mkw. Część najemców renegocjowała umowy po zakupie przez Mayland CH Krokus, np. marka CCC zdecydowała się na dwa razy większy sklep niż początkowo planowała, a sklep Martes Sport powiększył się z 700 mkw. do blisko 1,2 tys. mkw. W Centrum Serenada obok wielkopowierzchniowych sklepów światowych marek firm sieciowych swoja ofertę prezentują rozpoznawalni na lokalnym rynku przedsiębiorcy m.in. Good Lood czy Przystanek Pierogarnia.

– Dla Serenady pozyskanie partnerów, którzy najlepiej rozumieją potrzeby lokalnego klienta, to sposób na uatrakcyjnienie oferty handlowej. Właśnie z myślą o mniejszych firmach, które chcą zadebiutować w centrum, organizowaliśmy specjalne warsztaty dla najemców. Eksperci wyjaśniali im specyfikę handlu w galerii, przedstawiali korzyści, ale także doradzali, na co należy zwrócić uwagę, wybierając taki sposób na rozwój biznesu — dodaje Latała.

Lokalni najemcy w Serenadzie

Lokalni przedsiębiorcy w krakowskim obiekcie stanowią ok. 10 proc. najemców. Najnowsza inwestycja spółki Mayland po połączeniu z istniejącym kompleksem sklepów, krytym aquaparkiem i Multikinem będzie największą strefą handlu i rozrywki w Krakowie. W strefie gastronomicznej centrum nie zabraknie restauracji (m.in. Campaneros, Grand Kebab, Staropolskie Jadło czy Olimp) oraz kawiarni (m.in. Starbucks i Costa Coffee). Operatorem spożywczym będą delikatesy Piotr i Paweł. Nowością będzie oferta gastronomii z wydzielonymi osobnymi salami dla każdego typu klienta – zarówno dla rodzin z dziećmi, jak i kibiców, którzy będą chcieli wspólnie obejrzeć mecz. Możliwość dwóch wejść (z centrum i z zewnątrz) da możliwość zakończenia spotkania także po godzinach zamknięcia centrum.

Serenada bliska lokalnej społeczności

Współczesne centra handlowe, w dobie rosnącej roli handlu internetowego, a także wzajemnej konkurencji, stają przed nowymi wyzwaniami i zmuszone są do poszukiwania nowych dróg dotarcia do klienta. – Centra identyfikują „pozazakupowe” potrzeby i oczekiwania klientów, a realizując je zaczynają spełniać funkcje nie tylko handlowe, ale także rozrywkowe, kulturalne i społeczne. Centrum Serenada jest nową kategorią centrum handlowego, ośrodka bliskiego społeczności lokalnej. Identyfikowanie i wspieranie przez Centrum Serenada wspólnych i ważnych wartości łączących mieszkańców będzie wyrazem odpowiedzialności społecznej Serenady — mówi Marek Ciszewski, dyrektor Centrum Serenada.

Przedsięwzięcia integrujące poszczególne grupy mieszkańców już są realizowane, kolejne zaplanowane. Jednym z ważniejszych działań inwestora jest realizowana estakada poprawiająca drożność komunikacji samochodowej w tej części Krakowa. Pierwotnie Mayland zakładał budowę jedynie wjazdu do centrum. Jednak w związku z intensywną rozbudową pobliskich osiedli podjął decyzję o budowie dwukierunkowej estakady. To niejedyne z podjętych działań. W krakowskim Parku Skalskiego powstaje nowa strefa wypoczynku dla mieszkańców. Miejski sad, z blisko 200 nowo posadzonymi drzewami i krzewami owocowymi oraz małą architekturą ogrodową zakłada projekt realizowany wspólnie przez Centrum Serenada i Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie. Z kolei uczniowie Szkoły Podstawowej nr 130 w Krakowie (na Osiedlu Oświecenia w pobliżu Centrum Serenada) cieszą się z nowej szkolnej świetlicy. Koszty remontu oraz zakupu mebli w wysokości 200 tys. zł w całości pokrył inwestor Serenady. Dyrektor Ciszewski zapowiada przy tym następne przedsięwzięcia na rzecz lokalnej społeczności, w tym nowatorskie projekty skierowane do studentów i seniorów. Centrum Serenada wspiera również przedsięwzięcia w większej, ogólnokrakowskiej skali, jak sponsorowanie tradycyjnych krakowskich Wianków. W tegorocznej edycji tej plenerowej imprezy uczestniczyło ponad 160 tys. mieszkańców Krakowa i turystów.

Strefa Oddziaływania Serenady

W najbliższej strefie oddziaływania Centrum Serenada mieszka prawie 250 tys. ludzi, w odległości 2,5 km od Serenady. Do końca 2020 r., powstaną nowe mieszkania dla 37 tys. ludzi, a kolejne 50 tys. mieszkańców zamieszka w sąsiedztwie do końca 2025 r. Oprócz dynamicznie rozwijających się projektów mieszkaniowych, w północnej części znajduje się aż 25 proc. dostępnej powierzchni biurowej. W promieniu 2,5 km od Serenady już teraz pracuje 21 tys. osób, a nowe inwestycje biurowe w strefie Olszy do 2021 r. zapewnią miejsca pracy dla kolejnych 16 tys. pracowników. W 15-min. strefie dojazdu (I strefa catchmentowa) mieszka prawie 0,5 mln osób.

Inwestorem Serenady jest Mayland Real Estate. Obiekt zostanie otwarty 27 października 2017 r.

Serenada
Serenada
Serenada
Serenada
Serenada
Serenada