Serenada: 70 proc. oferty to moda

Serenada

Koncepcja bogatej prezentacji oferty modowej pod jednym dachem przekonała najemców. W Serenadzie stanowią oni ogółem 70 proc. naszych klientów — mówi w rozmowie z Retailnet Grzegorz Latała, Dyrektor ds. Komercjalizacji Mayland Real Estate.

Odzwierciedleniem ewolucji Serenady jest także nowa identyfikacja w symboliczny sposób łącząca modę i rozrywkę – dwa filary tożsamości nowego centrum. Logo prezentowane jest teraz w dwóch wersjach kolorystycznych: jasnej czerwieni (podstawowej kolorystyce marki) symbolizującej dynamizm i energię oraz w kolorze złotym zapowiadającym wysoką jakość oferty.

Większość najemców w Serenadzie prezentuje segment fashion

Wśród 160 lokali handlowo-usługowych będą salony największych sieci modowych w Polsce m.in. Grupy LPP, H&M oraz, po raz pierwszy w Małopolsce w pełnym formacie, Grupy Inditex. Sklep Zary, hiszpańskiego giganta modowego, zajmie 3500 mkw. na dwóch poziomach nowego centrum. Pierwsze salony w Krakowie otworzą w Centrum Serenada amerykański lider modowy Forever 21, brytyjski New Look oraz niemiecki Van Graaf z powierzchnią 2,1 tys. mkw. Część najemców renegocjowała umowy po zakupie przez Mayland CH Krokus, np. marka CCC zdecydowała się na dwa razy większy sklep niż początkowo planowała, a sklep Martes Sport powiększył się z 700 mkw. do blisko 1,2 tys. mkw. W Centrum Serenada obok wielkopowierzchniowych sklepów światowych marek firm sieciowych swoja ofertę prezentują rozpoznawalni na lokalnym rynku przedsiębiorcy m.in. Good Lood czy Przystanek Pierogarnia.

– Dla Serenady pozyskanie partnerów, którzy najlepiej rozumieją potrzeby lokalnego klienta, to sposób na uatrakcyjnienie oferty handlowej. Właśnie z myślą o mniejszych firmach, które chcą zadebiutować w centrum, organizowaliśmy specjalne warsztaty dla najemców. Eksperci wyjaśniali im specyfikę handlu w galerii, przedstawiali korzyści, ale także doradzali, na co należy zwrócić uwagę, wybierając taki sposób na rozwój biznesu — dodaje Latała.

Lokalni najemcy w Serenadzie

Lokalni przedsiębiorcy w krakowskim obiekcie stanowią ok. 10 proc. najemców. Najnowsza inwestycja spółki Mayland po połączeniu z istniejącym kompleksem sklepów, krytym aquaparkiem i Multikinem będzie największą strefą handlu i rozrywki w Krakowie. W strefie gastronomicznej centrum nie zabraknie restauracji (m.in. Campaneros, Grand Kebab, Staropolskie Jadło czy Olimp) oraz kawiarni (m.in. Starbucks i Costa Coffee). Operatorem spożywczym będą delikatesy Piotr i Paweł. Nowością będzie oferta gastronomii z wydzielonymi osobnymi salami dla każdego typu klienta – zarówno dla rodzin z dziećmi, jak i kibiców, którzy będą chcieli wspólnie obejrzeć mecz. Możliwość dwóch wejść (z centrum i z zewnątrz) da możliwość zakończenia spotkania także po godzinach zamknięcia centrum.

Serenada bliska lokalnej społeczności

Współczesne centra handlowe, w dobie rosnącej roli handlu internetowego, a także wzajemnej konkurencji, stają przed nowymi wyzwaniami i zmuszone są do poszukiwania nowych dróg dotarcia do klienta. – Centra identyfikują „pozazakupowe” potrzeby i oczekiwania klientów, a realizując je zaczynają spełniać funkcje nie tylko handlowe, ale także rozrywkowe, kulturalne i społeczne. Centrum Serenada jest nową kategorią centrum handlowego, ośrodka bliskiego społeczności lokalnej. Identyfikowanie i wspieranie przez Centrum Serenada wspólnych i ważnych wartości łączących mieszkańców będzie wyrazem odpowiedzialności społecznej Serenady — mówi Marek Ciszewski, dyrektor Centrum Serenada.

Przedsięwzięcia integrujące poszczególne grupy mieszkańców już są realizowane, kolejne zaplanowane. Jednym z ważniejszych działań inwestora jest realizowana estakada poprawiająca drożność komunikacji samochodowej w tej części Krakowa. Pierwotnie Mayland zakładał budowę jedynie wjazdu do centrum. Jednak w związku z intensywną rozbudową pobliskich osiedli podjął decyzję o budowie dwukierunkowej estakady. To niejedyne z podjętych działań. W krakowskim Parku Skalskiego powstaje nowa strefa wypoczynku dla mieszkańców. Miejski sad, z blisko 200 nowo posadzonymi drzewami i krzewami owocowymi oraz małą architekturą ogrodową zakłada projekt realizowany wspólnie przez Centrum Serenada i Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie. Z kolei uczniowie Szkoły Podstawowej nr 130 w Krakowie (na Osiedlu Oświecenia w pobliżu Centrum Serenada) cieszą się z nowej szkolnej świetlicy. Koszty remontu oraz zakupu mebli w wysokości 200 tys. zł w całości pokrył inwestor Serenady. Dyrektor Ciszewski zapowiada przy tym następne przedsięwzięcia na rzecz lokalnej społeczności, w tym nowatorskie projekty skierowane do studentów i seniorów. Centrum Serenada wspiera również przedsięwzięcia w większej, ogólnokrakowskiej skali, jak sponsorowanie tradycyjnych krakowskich Wianków. W tegorocznej edycji tej plenerowej imprezy uczestniczyło ponad 160 tys. mieszkańców Krakowa i turystów.

Strefa Oddziaływania Serenady

W najbliższej strefie oddziaływania Centrum Serenada mieszka prawie 250 tys. ludzi, w odległości 2,5 km od Serenady. Do końca 2020 r., powstaną nowe mieszkania dla 37 tys. ludzi, a kolejne 50 tys. mieszkańców zamieszka w sąsiedztwie do końca 2025 r. Oprócz dynamicznie rozwijających się projektów mieszkaniowych, w północnej części znajduje się aż 25 proc. dostępnej powierzchni biurowej. W promieniu 2,5 km od Serenady już teraz pracuje 21 tys. osób, a nowe inwestycje biurowe w strefie Olszy do 2021 r. zapewnią miejsca pracy dla kolejnych 16 tys. pracowników. W 15-min. strefie dojazdu (I strefa catchmentowa) mieszka prawie 0,5 mln osób.

Inwestorem Serenady jest Mayland Real Estate. Obiekt zostanie otwarty 27 października 2017 r.

Serenada
Serenada
Serenada
Serenada
Serenada
Serenada
Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.