reserved
Salon firmowy Reserved

Do 2018 r. LPP zamierza zatrudnić ponad tysiąc pracowników oraz wydawać blisko 200 mln złotych rocznie w obszarze B+R (badania i rozwój). To sposób na zwiększanie globalnej konkurencyjności firmy, obecnej na 20 rynkach. W 2016 r. wartość eksportu LPP, napędzanego przede wszystkim przez flagową markę Reserved, wyniosła 3 mld złotych. Gdańska firma planuje również inne inwestycje – do końca 2020 r. na rozwój sieci salonów w Polsce i za granicą wyda 1,5 mld złotych.

– Już dziś w obszarze badań i rozwoju, LPP zatrudnia 1,2 tys. osób oraz wydaje na ten cel przeszło 160 mln złotych rocznie. Mamy świadomość, że w globalnej gospodarce wartość dodana produktu, mająca swe źródło w kreatywności firm, jest najważniejszym elementem przewagi konkurencyjnej – mówi Marek Piechocki, założyciel i właściciel LPP. – My tę wartość dodaną tworzymy tu, w Polsce, i eksportujemy ją dziś już do 19 krajów, w których obecne jest Reserved. W 2016 r. wartość naszego eksportu wyniosła 3 mld złotych. Te pieniądze wróciły do Polski i tutaj zostały zainwestowane – dodaje M. Piechocki.

Działania prorozwojowe LPP realizowane są w trzech podstawowych obszarach. Nad badaniami i rozwojem produktu pracuje dziś 810 projektantów i innych osób zaangażowanych w przygotowanie produktu, które tworzą 40 tys. nowych projektów rocznie. Ponad 75 proc. z nich trafia następnie do produkcji.

Drugi obszar związany jest z rozwojem doznań i doświadczeń zakupowych klientów. W Biurze Projektowym LPP w prace nad projektowaniem i wdrażaniem nowych rozwiązań wykorzystywanych w salonach poszczególnych marek zaangażowanych jest na co dzień 40 architektów i koordynatorów. Zespół ten wymyśla i testuje średnio 100 eksperymentalnych rozwiązań rocznie, wydatkując na ten cel ok. 10 mln złotych.

Trzecie pole działań firmy to nowe technologie i rozwój form sprzedaży, głównie e-commerce. 250 programistów testuje i wdraża rozwiązania techniczne, mające podnieść skuteczność sprzedaży Reserved i innych marek w coraz szybciej zmieniających się realiach handlu detalicznego. Na ten cel LPP wydało w 2017 r. 60 mln złotych.

Ambitne plany rozwojowe

Poza obszarem B+R LPP inwestuje również w rozwój swojej sieci sprzedaży w Polsce i za granicą.  Do końca 2020 r. firma zamierza wydać na ten cel 1,5 mld złotych. Środki zostaną przeznaczone na utrzymanie i modernizacje istniejących sklepów oraz otwarcia nowych salonów.

– Przy działaniach inwestycyjnych związanych z utrzymaniem i rozwojem sieci sprzedaży LPP współpracuje z blisko 300 podwykonawcami, którzy łącznie zatrudniają 3,5 tys. pracowników dedykowanych do współpracy z gdańską firmą. Wśród nich są firmy budowlane, biura projektowe, firmy stolarskie, montażowe oraz serwisowe. Z niektórymi z nich LPP współpracuje od blisko 20 lat. Cenimy sobie długoletnią współpracę z naszymi partnerami – mówi Olimpia Patej, Dyrektor Działu Inwestycji LPP. – Niektórzy zaczynali jako dwuosobowe firmy, a dziś zatrudniają ponad 100 pracowników. W ciągu ostatnich 7 lat wydaliśmy na rozwój naszej sieci salonów 3,5 mld złotych. Widać, że te środki przyczyniają się nie tylko do rozwoju LPP, ale budują również siłę małych i średnich polskich firm, z którymi na co dzień kooperujemy – dodaje O. Patej.

LPP SA, jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm odzieżowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Firma od 26 lat konsekwentnie prowadzi działalność w Polsce i za granicą, odnosząc sukcesy na wymagającym rynku odzieżowym. LPP SA zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Firma posiada sieć niemal 1700 salonów sprzedaży oraz sklepy on-line wszystkich swoich marek i tworzy miejsca pracy dla ok. 25 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka LPP SA jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.