westwing nowe arkadia
Salon stacjonarny Westwing w warszawskiej Arkadii

Stworzyliśmy unikalny model sprzedaży stacjonarnej, który zakłada bardzo częste zmiany w asortymencie. Wymagało to m.in. zmiany organizacji pracy centrum logistycznego i zainwestowania we własny transport – mówi redakcji Retailnet.pl Przemysław Kowalewski, dyrektor zarządzający Westwing Home & Living na Europę Środkową.

Pod koniec 2016 roku internetowy klub zakupowy Westwing Home & Living otworzył swój pierwszy salon stacjonarny w Polsce. Zlokalizowany jest w warszawskim centrum handlowym Arkadia.

– Codziennie na stronie prezentujemy ok. 1000 nowych produktów, dostępnych w niewielkich ilościach i tylko przez kilka dni. Ten wyjątkowy koncept postanowiliśmy przenieść z Internetu do pierwszego sklepu stacjonarnego w Europie, który mieści się w warszawskim CH Arkadia. To było dla nas największym wyzwaniem – komentuje Przemysław Kowalewski, dyrektor zarządzający Westwing Home & Living na Europę Środkową.

westwing dyrektor
Przemysław Kowalewski, dyrektor zarządzający Westwing Home & Living na Europę Środkową.

– Stworzyliśmy unikalny model sprzedaży stacjonarnej, który zakłada bardzo częste zmiany w asortymencie. Podzieliliśmy sklep na kilka stref i w każdej z nich prezentujemy rzeczy pasujące do siebie stylistycznie – tak, jak na stronie Westwing.pl. Regularnie wymieniamy część produktów w każdej strefie, a co dwa tygodnie do jednej wprowadzamy meble i dodatki w całkowicie nowym stylu. Część z nich jest dostępna tylko w pojedynczych egzemplarzach, inne w niewielkich seriach. Wszystko po to, aby klienci za każdym razem znajdowali u nas coś nowego i niepowtarzalnego do swojego domu, a w rezultacie często nas odwiedzali – dodaje Przemysław Kowalewski.

Wyzwania logistyczne

Wiele produktów, które można znaleźć w ofercie Westwing, nie jest dostępnych w żadnych innych sklepach w Polsce. Wyszukiwanie unikatowych przedmiotów, wyprzedzanie trendów i ciągłe inspirowanie są wpisane w codzienny rytm pracy.

– Ze względu na specyfikę działania sklepu stacjonarnego, dużym wyzwaniem było dostosowanie rytmów dostaw do godzin pracy centrum handlowego. Nasz sklep działa inaczej niż większość sklepów z tej branży. Ze względu na brak stałej oferty czy sezonowych kolekcji, dostawy do sklepu realizujemy nawet kilka razy w tygodniu, a muszą się one odbywać zawsze poza godzinami otwarcia centrum handlowego. Przeorganizowaliśmy pracę centrum logistycznego i zainwestowaliśmy we własny transport, aby sprostać tym wymaganiom – opowiada dyrektor zarządzający Westwing Home & Living na Europę Środkową.

Efekt ROPO

W centrum logistycznym powstało stanowisko do montażu mebli, bo tylko złożone meble prezentujemy w sklepie. Często produkty są rozpakowywane już w magazynie, co wymusiło wypracowanie nowych standardów zabezpieczania w czasie transportu.

– Nasz salon pełni funkcję miejsca, które ma zachęcać do zakupów i bezpośrednio prezentować naszą ofertę. Ze względu na ograniczoną powierzchnię, w sklepie stacjonarnym możemy pokazać tylko część naszych propozycji. W ten sposób chcemy zachęcić klientów do przejrzenia także naszej oferty online. Obecnie przyglądamy się, jak ta formuła sprawdza się w Polsce, a także rozglądamy się i sprawdzamy możliwości rynku – kończy Przemysław Kowalewski.