Badanie: średnia wartość e-zakupów to 200-500 złotych

W porównaniu do ubiegłego roku wzrosła wartość zamówień w e-commerce. Sklepy raportują spadek liczby transakcji opiewających na mniej niż 50 zł, zaś wzrosty w kategoriach 51-100 zł oraz 201-500 zł – tak wynika z badania ARC Rynek i Opinia, w ramach którego przebadanych zostało 315 polskich sklepów online.

Ponad 30 proc. zamówień realizowanych przez działające w Polsce e-sklepy opiewa na wartość 201-500 złotych. Kolejne 24 proc. zakupów mieści się w przedziale między 101 a 200 złotych, a 20 proc. – 51-100 złotych. Co ciekawe, 11 proc. e-zakupów ma wartość powyżej 1 tys. złotych.

– Kilkaset najbardziej dynamicznych polskich firm e-commerce które przebadaliśmy to elita polskiego biznesu. Nie tylko generują one znakomite wzrosty obrotów, nie do pomyślenia w niektórych branżach, ale także dowodzą siły polskiego kapitału – niemal 100 proc. takich podmiotów to firmy całkowicie polskie. Warto też zauważyć, że e-sklepy, obsługiwane zwykle przez 2-9 pracowników, wysyłają coraz mniej drobnych przesyłek (do 50 zł) oraz coraz częściej realizują w skali miesiąca wysyłkę ponad 1000 paczek – komentuje Marek Lekki, dyrektor zarządzający ARC Rynek i Opinia.

Z roku na rok rośnie również odsetek sklepów obsługujących większe wolumeny – na poziomie między 1000 a 5000 przesyłek miesięcznie, spada zaś udział sklepów wysyłających poniżej 100 przesyłek w miesiącu. Najwięcej, bo 33 proc. e-sklepów, obsługuje średnio 101-500 przesyłek miesięcznie. Powyżej 5 tys. przesyłek miesięcznie wysyła 8 proc. polskich e-sklepów.

Dostawa w dzień po nadaniu

Z badania ARC Rynek i Opinia, wynika, że Poczta Polska jest na pierwszym miejscu jako najczęściej wybierany dostawca zakupionego w e-sklepach towaru. 55 proc. badanych sklepów wskazuje na usługi kurierskie i paczkowe Poczty Polskiej jako wybierane najczęściej przez ich klientów. Na kolejnych miejscach znajdują się: DHL, DPD i InPost.

Badane e-sklepy wykorzystują najczęściej dostarczanie przesyłek w opcji dostawy nazajutrz po nadaniu) – 67 proc. oraz dostawy dwa dni po nadaniu – 18 procent.

Badanie przeprowadził instytut ARC Rynek i Opinia. Objęło ono 315 firm z branży e-commerce z obrotami w ciągu ostatnich 2 lat poniżej 100 mln zł i z wykazanym zyskiem za ubiegły rok, jak również wzrostem obrotów r/r. Badanie zostało przeprowadzone techniką CATI i CAWI w okresie maj-wrzesień 2017.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl