Nowa omnichannelowa usługa w sklepach Żabka i Freshmarket

Od połowy listopada br. w niemal 450 sklepach Żabka i Freshmarket na terenie Warszawy i wybranych miejscowości w województwie mazowieckim możliwy będzie odbiór przesyłek kurierskich wysłanych za pośrednictwem Poczty Polskiej.

Usługa będzie sukcesywnie rozwijana, aby docelowo była dostępna w ponad 4700 sklepach w całej Polsce.

– Preferencje zakupowe Polaków zmieniają się. Nikogo nie dziwi już możliwość opłaty rachunków w sklepie czy doładowanie telefonu. Nasi klienci są zapracowani i zabiegani, często nie są w stanie odebrać paczki do godz. 20.00 i oczekują rozwiązań, które ułatwią im codzienne życie. Możliwość odbioru paczek realizowanych przez Pocztę Polską w naszych sieciach, to olbrzymie ułatwienie dla naszych klientów, wpisujące się w ideę  formatu sklepu convenience – mówi Przemysław Tomaszewski, Dyrektor ds. Rozwoju Usług w spółce Żabka Polska.

Większa elastyczność dostawy

Jak to będzie działało w praktyce? Dokonując zakupu w internecie i wybierając formę dostawy „Poczta Polska – Odbiór w Punkcie”, klient  otrzymuje możliwość odbioru przesyłki z wybranego sklepu Żabka lub Freshmarket. Gdy przesyłka trafi do wybranego przez kupującego sklepu otrzyma powiadomienie SMS-em z: numerem paczki oraz adresem i kodem odbioru. Przesyłkę będzie można odebrać w godzinach otwarcia sklepów Żabka i Freshmarket – od 6.00 do 23.00.

Click and collect na topie

Z najnowszych danych Poczty Polskiej wynika, że największym zainteresowaniem klientów cieszy się możliwość odebrania paczki w placówkach pocztowych. Coraz większą popularność zyskuje jednak możliwość odebrania paczki w sieci stacji paliw Orlen które w większości czynne są całą dobę, czy też w sieci kiosków/saloników RUCH, z których 98 proc. jest czynnych w soboty, a blisko 19 proc. również w niedziele.  

Rozwój usługi „Odbiór w Punkcie” to reakcja na dynamicznie rozwijający się rynek e-commerce. Szybka i tania dostawa stanowi coraz ważniejszy czynnik w podejmowaniu decyzji zakupowych przez e-klientów. Zwłaszcza dziś, w czasach, gdy tradycyjne zakupy zostają zastąpione internetowymi. – Dotrzymujemy tempa rewolucji technologicznej, a e-commerce to jeden z głównych kierunków rozwoju Poczty – podkreśla Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.

Poczta Polska posiada największa w Polsce sieć click & collect. Uzupełnienie już istniejącej sieci (stacje PKN ORLEN, kioski/saloniki RUCH, własne placówki) o sklepy Żabka i Freshmarket spowoduje, że klient dokonujący zakupów we wszystkich miastach w całym kraju dotrze do jednego z ponad 11 000 punktów odbioru w zaledwie kilka minut.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl