Park trampolin Gravity
Park trampolin Gravity

Brytyjski operator parków trampolin Gravity planuje ekspansję w Europie. Firma planuje otwarcie lokali m.in. we Włoszech, Hiszpanii, Niemczech, Francji, Irlandii oraz Polsce.

Gravity poszukuje lokalizacji o powierzchni pomiędzy 1,4 tys. mkw. a 2,8 tys. mkw. w wielkopowierzchniowych obiektach rozrywkowych, galeriach i parkach handlowych. Firma skupia się na kluczowych rynkach, w szczególności na najatrakcyjniejszych obszarach miejskich oraz regionalnych obiektach handlowych i rekreacyjnych. Nieruchomości spełniające wymagania najemcy muszą zapewniać minimalną wysokość stropu wynoszącą 5,2 metra oraz powierzchnię piętra nie mniejszą niż 1115 mkw.

Ekspansja jest wynikiem sukcesu sześciu istniejących już lokalizacji marki: Xscape, Yorkshire; centrum handlowe St Stephen’s, Hull; The Soar, Glasgow i Edinburgh Fountain Park. Kolejne dwa w Bluewater, Kent i Xscape, Milton Keynes są w trakcie budowy i mają zostać otwarte przed końcem 2017 r. Następne lokalizacje w Wielkiej Brytanii zostaną owtarte w 2018 r. Wszystkie obecne obiekty marki Gravity znajdują się w dużych i popularnych centach handlowych i rozrywkowych w Wielkiej Brytanii.

Park trampolin Gravity
Park trampolin Gravity

Plany ekspansji sieci Gravity

Firma Savills jest doradcą w procesie ekspansji na terenie Europy.

– Od czasu powstania w 2014 r., Gravity odniosło ogromny sukces w Wielkiej Brytanii. Obecność marki w obiekcie przekłada się w wymierny sposób na zwiększenie sprzedaży oraz poziomu odwiedzalności pozostałych najemców. Cieszymy się, że będziemy mieli okazję wprowadzić markę do krajów Europy kontynentalnej i mamy nadzieję, że już niedługo będziemy mogli ogłosić szczegóły nowych lokalizacji – komentuje Steve Henderson, dyrektor działu powierzchni handlowych w Savills.

Harvey Jenkinson, dyrektor generalny Gravity, dodaje – Nasza strategia dotycząca doboru nieruchomości pod nowe obiekty była kluczowym elementem dotychczasowego sukcesu. Chcemy współpracować z właścicielami i deweloperami kluczowych obiektów handlowych
i rekreacyjnych, tak aby Gravity stał się integralną częścią ich oferty rozrywkowej. Tym właśnie różnimy się od innych, lokalnych operatorów, którzy skupiają się na rozwoju w wolnostojących obiektach ze względu na koszty.

– Cieszymy się, że możemy współpracować z Gravity przy wprowadzaniu marki na kolejne rynki europejskie. Firma ma nie tylko dobre zaplecze finansowe, ale jest też kierowana przez fantastyczny zespół. Są bardzo otwarci i elastyczni w stosunku do partnerów, o ile tylko obiekt spełnia ich podstawowe kryteria – mówi Larry Brennan, szef europejskiej agencji powierzchni handlowych w Savills.

– Będziemy doradzać firmie Gravity w zakresie analizy polskiego rynku. Parki trampolin są już co prawda obecne w naszym kraju, ale rosnąca rola rozrywki w centrach handlowych stwarza szansę dla kolejnych firm zainteresowanych oferowaniem tego typu usług – mówi Krzysztof Wyrzykowski, starszy menadżer ds. najmu w dziale powierzchni handlowych w Savills Polska.