yups sklep omnichannel
Sklep sieci Yups

Systematycznie rozwijamy sprzedaż w modelu omnichannel. Dlatego cały czas poszukujemy nowych lokalizacji pod sklepy stacjonarne. Równocześnie wprowadzamy usługi i rozwiązania, które łączą świat sprzedaży online i offline – mówi redakcji Retailnet.pl Michał Luty, prezes zarządu spółki Planeta Mody, właściciela sieci sklepów Yups.

Obecnie sieć sklepów Yups, oferujących przede wszystkim odzież damską, liczy 54 sklepy. Czternaście z nich zlokalizowanych jest w galeriach  i centrach handlowych. Większość znajduje się w miastach powyżej 25 tys. mieszkańców i prowadzona jest w formie franczyzy. Jak zapowiada prezes spółki, sieć stale poszukuje lokalizacji pod nowe sklepy.

– Jeśli chodzi o wielkość lokali to obecnie sklepy Yups działają w dwóch formatach. Większość sklepów ma metraż od 60 do ok. 120  mkw., ale od ponad roku działa też kilka o powierzchni 250-350 mkw., w których oprócz odzieży damskiej znajduje się także asortyment odzieży i obuwia męskiego i dziecięcego. Poszukujemy więc obecnie lokali zarówno 80-100 mkw., ale też około 300 mkw. – wyjaśnia Michał Luty.

Przyszłość handlu to omnichannel

Ważnym elementem rozwoju sieci Yups jest kanał online. Już obecnie ok. 6 proc. przychodów firmy pochodzi ze sprzedaży e-commerce. Co więcej, dynamika wzrostu w tym kanale sięga 50-60 proc. rok do roku. Docelowo udział sprzedaży online będzie zapewne wyższy, ale zdaniem Michała Lutego ważniejszy jest rozwój sprzedaży w modelu omnichannel, w którym wszystkie kanały sprzedaży przenikają się i wzajemnie uzupełniają. Chodzi o to, żeby klient mógł obejrzeć produkt na stronie internetowej, przymierzyć go w salonie stacjonarnym, a ostatecznie zamówić i kupić za pośrednictwem mobilnej aplikacji i odebrać w modelu click&collect. To wizja sprzedaży, do której dąży Yups.

– Obecnie w sklepie internetowym jest możliwe sprawdzenie dostępności danych produktów w dowolnym sklepie w terenie. Część klientów z tego korzysta i zapewne pomaga im to zaplanować zakupy i wizytę w najbliższym sklepie Yups. Na chwilę obecną nie wprowadziliśmy jeszcze dalszych kroków tj. click and collect, i możliwość zamówienia brakującego towaru na miejscu w sklepie, ale planujemy to zrobić w drugiej połowie 2018. Jeśli chodzi o aplikację mobilną to na razie nie ma konkretnych planów. Wydaje się, że klienci najbardziej oczekują możliwości zamawiania towarów z odbiorem w sklepie w terenie – podsumowuje Michał Luty.

Planeta Mody, właściciel sieci salonów odzieżowych Yups, to firma ze 100 proc. kapitałem polskim. Zajmuje się produkcją i handlem odzieży dla kobiet w różnym wieku.