iperfumypl-salon-stacjanonarny-ch
Salon stacjonarny marki Iperfumy.pl by Notino

Iperfumy.pl by Notino to największa perfumeria internetowa w Europie Środkowo-Wschodniej. Otwarcie stacjonarnych concept storów to kolejny krok w rozwoju tej firmy na polskim rynku. Pierwsze powstały w centrach handlowych w Poznaniu i Krakowie. W planach są kolejne.

Perfumeria internetowa Iperfumy.pl działa na rynku od 2004 roku. Obecnie firma Notino s.r.o. prowadzi największą sieć perfumerii internetowych w Europie Środkowej. Firma działa w 14 krajach. Rocznie obsługuje w tych krajach setki tysięcy klientów. We wszystkich krajach zajmuje czołową pozycję jeśli chodzi o obroty i ilość obsłużonych klientów.

Wartość spółki szacowana jest obecnie na blisko 50 mln euro, a firma niezmiennie stawia na rozwój. Wyjście ze sprzedażą poza serwis online to kolejny krok w ekspansji marki.

– Dla polskich konsumentów otwarcie stacjonarnych perfumerii wpłynie na uwiarygodnienie marki. Wielu klientów cały czas jeszcze ma obawy przed zakupami online, w szczególności dotyczy to kategorii perfum. W stacjonarnym salonie każdy będzie mógł przetestować naszą ofertę, a nawet sięgnąć po perfumy, których wcześniej nie miał odwagi zamówić online – podkreśla Dagmara Brzezińska-Marcu, Country Manager.  

Sklepy stacjonarne – kolejny krok w rozwoju

Władze spółki uznały, że naturalnym krokiem w rozwoju firmy będzie otwarcie salonów stacjonarnych. Pierwsze powstały w centrum handlowym Posnania w Poznaniu oraz w Bonarka City Center w Krakowie.

W założeniu salon stacjonarny ma pełnić funkcję nie tylko punktu odbioru internetowych zamówień w ramach usługi click&collect, ale również showroomu w którym można przetestować wybrany zapach lub skorzystać z porad profesjonalnych konsultantek. W salonie stacjonarnym każdy będzie mógł poznać pełną ofertę sklepu, a następnie dokonać zakupu. Ceny w punktach stacjonarnych są identyczne jak online.

Showroom, sklep i punkt click&collect w jednym

Pierwszy salon stacjonarny powstał w połowie listopada 2017 roku w centrum handlowym Posnania. Salon o powierzchni ponad 240 mkw. łączy w sobie sklep i showroom. Perfumeria wyposażona jest w multimedialne rozwiązania, takie jak wielkoformatowe plazmy, na których wyświetlają się treści promocyjne oraz edukacyjne. Klienci mogą skorzystać także z tabletów oraz darmowego wi-fi. Z myślą o kobietach zaprojektowano specjalną strefę make-up bar, gdzie można przetestować nowości makijażowe. 

Na początku grudnia ruszył podobny salon zlokalizowany w Bonarka City Center. Krakowska perfumeria ma 212 mkw. powierzchni.

1,2 tys. marek. 120 mln wizyt

Klienci zamawiający produkty w internetowej perfumerii mogą dodatkowo odebrać swoje zamówienia w dwóch punktach stacjonarnych zlokalizowanych w Warszawie (pełni również funkcję sklepu) oraz Poznaniu. Za zakupy można zapłacić przelewem bankowym, kartą kredytową online lub kartą płatniczą, gotówką bezpośrednio w punkcie odbioru.

W swoim portfolio firma skupia blisko 1200 oryginalnych marek – od niszowych po selektywne. Dzięki temu sama internetowa sprzedaż perfumerii to ok. 120 milionów wizyt rocznie, które przekładają się na sprzedaż blisko 12 milionów kosmetyków w skali roku.