auchan sudecka 680x382
Hipermarket sieci Auchan

Nowym dyrektorem Auchan Retail Polska został Gérard Gallet, który dotychczas był szefem oddziału ukraińskiego. Zastąpi na tym stanowisku Françoisa Colombié.

Auchan dokonało reorganizacji w strukturach zarządzających swojej grupy na całym świecie, nie tylko w Polsce. Zmian personalnych dokonano m.in. we Włoszech, na Ukrainie, czy w Luksemburgu. Powołano również nowy Komitet Wykonawczy, w skład którego wejdą m.in. szefowie sieci Auchan z poszczególnych rynków, na których działa francuska Grupa. 

– Zmiany organizacyjne, które przeprowadzamy, mają na celu przyspieszenie procesu transformacji naszej sieci. Jestem przekonany, że wizja jaką określiliśmy w programie Vision 2025, okaże się sukcesem. Bliższa współpraca i większa elastyczność są w tym przypadku kluczowe – komentuje Wilhelm Hubner, dyrektor generalny Auchan Retail.

Wielokanałowość odpowiedzią na wyzwania współczesnego handlu

Nowa strategia, określana terminem Vision 2025, została ogłoszona 2 lata temu. Głównym celem, jaki stawia sobie Auchan, jest dostosowanie się do zmieniających się oczekiwań i wymagań współczesnych klientów. To wymaga stworzenia spójnej strategii sprzedaży we wszystkich dostępnych kanałach, zarówno tradycyjnym, jak i cyfrowym – e-commerce i mobile. 

W ramach tej strategii Auchan zamierza prowadzić sklepy działające pod jednym szyldem, ale w różnych formatach. Chodzi m.in. o hipermarkety, supermarkety, sklepy osiedlowe, sklepy typu drive-thru oraz sprzedaż internetową. 

Grupa Auchan należy do czołowych sieci FMCG na świecie. Jest obecna w 17 krajach. W ubiegłym roku jej globalne przychody wyniosły 51,7 mld euro. Prowadzi łącznie ponad 3,7 tys. sklepów w różnych formatach. Zatrudnia ponad 345 tys. osób, co czyni Auchan 35 największym pracodawcą na świecie.