Acteeum: właściwa komercjalizacja kluczem do sukcesu obiektu

Na przestrzeni ostatnich lat działalności na rynku polskim firma Acteeum Group odniosła olbrzymi sukces w procesie komercjalizacji kolejnych projektów.

Doskonałym tego potwierdzeniem była otwarta w październiku br. galeria VIVO! Krosno, gdzie na dzień otwarcia poziom najmu wyniósł 100 proc. Projekt realizowano we współpracy z Immofinanz – większościowym udziałowcem VIVO!Krosno. Podobnie było także w przypadku poprzednich projektów komercjalizowanych przez spółkę, tj. Galerii Wołomin i Galerii Tomaszów – realizowanych z Rockcastle Global Real Estate Company Limited, Galerii Solnej czy choćby rozbudowywanych dla CBRE Global Investors Ogrodów w Elblągu.

Najważniejszy czynnik

Proces komercjalizacji centrum handlowego jest obok lokalizacji obiektu i formatu odpowiadającego potrzebom mieszkańców w strefie jego oddziaływania najważniejszym z czynników stanowiącym o przyszłym sukcesie projektu.

Acteeum wskazując na kluczową rolę właściwego przeprowadzenia procesu najmu jako faktora sukcesu obiektu już od momentu jego otwarcia zwraca uwagę zarówno na odpowiedni tenant mix uzgodniony w oparciu o analizy potrzeb rynku lokalnego, jak i właściwe jego rozmieszczenie na planie centrum.

– Komercjalizacja rozpoczyna się już na etapie projektowania obiektu i porządek ten nie powinien być nigdy odwrócony jeśli chcemy, aby nasze centrum handlowe odniosło sukces komercyjny. Odpowiednie usytuowanie poszczególnych marek na planie centrum musi być motywowane, nie tylko zapewnieniem strategicznego położenia i odpowiedniego kształtu lokalu zgodnych z wymogami danej sieci, ale także dotarciem klienta do poszczególnych salonów stanowiących punkty destynacyjne w obiekcie pamiętając przy tym także o kategorii zakupów impulsywnych. Innymi słowy ciągi komunikacyjne w centrum oraz usytuowanie anchorów muszą zapewniać wszystkim najemcom możliwość dotarcia klienta i zapoznania się z ich ofertą – mówi Mariusz Kowalczyk, Leasing Director w Acteeum Central Europe.

Atrakcyjny mix najemców

W procesie komercjalizacji niezwykle istotna jest także zróżnicowana oferta cenowa odpowiadająca sile nabywczej klientów. Wprowadzenie na lokalny rynek nowych marek, dotychczas dostępnych dla klientów tylko w oddalonych dużych ośrodkach miejskich, z jednej strony musi spełniać potrzeby aspiracyjne, ale z drugiej strony odpowiadać realnym możliwościom klienta.

– Atrakcyjny mix najemców centrum handlowego to bogactwo, ale i zróżnicowanie poziomu cenowego oferty. Kompleksowa oferta handlowa umożliwiająca klientowi załatwienie wielu spraw w jednym miejscu jest zdecydowanie gwarancją udanych zakupów. Jednak to nie wszystko. Oferta musi być odpowiednio dobrana do rynku lokalnego także cenowo, tak aby każdy mieszkaniec miasta i regionu mógł czuć się komfortowo w nowo powstałym centrum. Dlatego tak ważny jest balans, nie tylko w proporcjach sklepów wchodzących w skład poszczególnych branż, ale i w zakresie znanych tak światowych, jak i międzynarodowych sieci oraz szyldów lokalnych, rozpoznawalnych w danym mieście czy regionie i będących często lokalnymi fenomenami. Najemcy z tej grupy przenosząc swoją działalność do centrum handlowego wpływają pozytywnie nie tylko na jego odwiedzalność, ale przede wszystkim wzmacniają postrzeganie obiektu jako części tkanki miejskiej – dodaje Mariusz Kowalczyk

Nie bez znaczenia dla sukcesu komercyjnego centrum handlowego w dalszym kroku, po jego otwarciu, jest dbałość o wizerunek najemców, aktywność marketingowa na rynku lokalnym, otwartość centrum na aktywny marketing najemców oraz współpraca z lokalnymi instytucjami kulturalnymi czyniąc w ten sposób z obiektu, nie tylko miejsce dokonywania zakupów, ale także miejsce spędzania czasu.

ACTEEUM Central Europe Sp. z o.o. należy do Acteeum Group – firmy działającej w branży deweloperskiej i na rynku zarządzania nieruchomościami od 2006 roku. Zainteresowanie Acteeum skupia się na miastach średniej wielkości i dotyczy budowy tradycyjnych galerii handlowych, a także retail parków. W Polsce spółka jest obecna jako współinwestor Galerii Solnej w Inowrocławiu, Galerii Wołomin, Galerii Tomaszów w Tomaszowie Mazowieckim, VIVO! Stalowa Wola, VIVO! Krosno oraz odpowiada za rozbudowę dwóch centrów handlowych należących do CBRE Global Investors: Sarni Stok w Bielsku-Białej oraz „Ogrody” w Elblągu.  Grupa posiada własne portfolio gruntów oraz negocjuje zakup kolejnych terenów pod budowę centrów handlowych, retail parków oraz zabudowy mieszkaniowej.

 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.