Inditex rozwija usługę same day delivery

Grupa Inditex stawia kolejne kroki w rozwoju sprzedaży w modelu omnichannel: inwestuje w systemy informatyczne integrujące sprzedaż online i offline, rozwija innowacyjną usługę click&collect i wprowadza szybką dostawę e-zakupów w kolejnych lokalizacjach.

Hiszpańska grupa wprowadziła już usługę same day delivery w 6 miastach: Madrycie, Londynie, Paryżu, Stambule, Tajpej i Szanghaju. Na dostawę e-zakupów następnego dnia po złożeniu zamówienia mogą liczyć już klienci w 6 krajach: Hiszpanii, Francji, UK, Chinach, Korei Południowej i Polsce.

– Stawiamy kolejne kroki w integracji sprzedaży online i offline, zarówno pod względem oferty, jak i  rozwiązań takich jak same day albo next day delivery. To tworzy wartość dodaną dla naszych klientów – komentuje Pablo Isla, prezes Grupy Inditex.

Automatyczne click&collect

Jedną z testowanych nowości jest zautomatyzowanie procesu odbioru zamówień w ramach usługi click and collect. Testy nowego rozwiązania prowadzone są w sklepie zlokalizowanym w galerii Marineda w hiszpańskim mieście A Coruña.

Na czym polega nowatorskość tego rozwiązania? Wszystko odbywa się bez udziału pracowników sklepu. Klient składa zamówienie w sklepie internetowym Zara, a następnie wybiera opcję odbioru zakupów w ramach usługi click&collect. Reszta dzieje się w zasadzie automatycznie.

Jedyne co musi potem zrobić klient, to pójść we wskazane miejsce, zeskanować QR kod albo wpisać PIN otrzymany przy składaniu zamówienia w e-sklepie i czekać, aż automatyczny podajnik, podobny do tych działających w sortowniach pocztowych, sam dostarczy mu zakupiony towar. Od strony logistycznej za dostarczenie przesyłek z magazynu i umieszczenie ich na ruchomym podajniku odpowiada w pełni zautomatyzowany robot, który jest w stanie obsłużyć równocześnie nawet 700 paczek.

Rozwój sprzedaży w modelu omnichannel

Po 9 miesiącach 2017 roku Grupa Inditex osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie niemal 18 mld euro, o 10 proc. więcej niż przed rokiem. Zysk netto w tym okresie wzrósł o 6 proc. do 2,3 mld euro.

Obecnie cała Grupa posiada 7504 sklepy zlokalizowane na 94 rynkach. W ostatnich miesiącach Inditex zadebiutował na Białorusi. W III kwartałach bieżącego roku Inditex otworzył łącznie 212 nowych sklepów w 52 krajach, w tym 74 w Europie.

Równocześnie firma prowadzi sprzedaż online już na 45 rynkach – po wprowadzeniu e-sklepu w Indiach. Wcześniej uruchomiono platformę e-commerce również w Malezji, Singapurze, Tajlandii i Wietnamie.

W Polsce hiszpańska firma prowadzi sprzedaż internetową wszystkich z Grupy Inditex, czyli marek Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Uterqüe oraz Zara Home.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl