Ranking najpopularniejszych ulic handlowych w Europie. Wśród nich lokalizacje w Warszawie

warszawa-shutterstock1

Najpopularniejsze ulice handlowe ukierunkowane na odbiorców masowych zlokalizowane są w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Hiszpanii i Francji – tak wynika z pierwszej w historii ogólnoeuropejskiej analizy liczby osób odwiedzających najatrakcyjniejsze ulice handlowe w 23 kluczowych miastach przygotowanej przez BNP Paribas Real Estate.

Liderem zestawienia został Londyn, z 13 560 osobami odwiedzającymi sklepy na Oxford Street w ciągu jednej godziny. Badanie podkreśla pozycję stolic niemieckich landów, z Monachium i Frankfurtem zaliczanymi do czołowej 5-tki. Hiszpania z Madrytem (3 miejsce) i Barceloną (6 miejsce) posiada pięć ulic w pierwszej 10-tce. Z kolei legendarna francuska Avenue des Champs Elysées zamyka pierwszą 5-tkę liczbą 10 300 osób na godzinę.

Struktura śródmiejskich obszarów handlowych

Istnieje związek między liczbą odwiedzających sklepy, a strukturą przestrzenną śródmieść. W miastach z jednym obszarem handlowym, skoncentrowanym na 2 – 3 głównych ulicach, największa liczba odwiedzających sklepy występuje właśnie na nich (np. Monachium, Dublin, miasta skandynawskie, Praga i Zurych). Miasta jak Londyn, Berlin i Paryż posiadają duże rejony intensywnie odwiedzanych sklepów i wiele mniejszych obszarów handlowych. Dlatego też osiągają one rekordowe liczby odwiedzających sklepy na dwóch najważniejszych, najbardziej widocznych ulicach, podczas gdy „skromniejszy” ruch – który wciąż jednak jest bardzo dobry dla sprzedawców – występuje w pozostałych skupiskach handlowych.

Węzły transportowe i rewitalizacja obszarów miejskich mają istotny wpływ na liczbę odwiedzających sklepy. Najważniejsze ulice położone w pobliżu węzłów transportowych – np. Oslo i Helsinki – wykorzystują płynący z nich ruch. Rewitalizacja obszarów miejskich nie tylko sprzyja rozwojowi handlu, lecz także ożywia podaż tworząc nowe punkty sprzedaży i przyciągając inwestorów. Dobrym przykładem jest tutaj Warszawa, Wiedeń czy Lizbona. Przepływ osób odwiedzających punkty sprzedaży detalicznej zwiększają także nowe projekty handlowe, które mogą stać się popularniejsze od dotychczasowych, jak ma to miejsce w Amsterdamie.

Rola turystyki

Obok głównych obszarów wielkomiejskich, dużą liczbą osób odwiedzających sklepy może się poszczycić też kilka mniejszych miast. Są to m.in. Wiedeń, Dublin, Zurych i Sztokholm, których główne ulice sklepowe ukierunkowane na odbiorców masowych należą do czołowej 20-tki.

Specyficzna dla poszczególnych lokalizacji charakterystyka gospodarcza i kulturowa powyższych miast wywiera znaczący wpływ na przedmiotowe wartości. Niemniej jednak, turystyka wyróżnia się jako główny czynnik napędzający ruch pieszych, w szczególności biorąc pod uwagę fakt, iż obliczenia zostały dokonane w czerwcu, czyli na początku okresu najbardziej natężonego ruchu turystycznego, kiedy dzień w Skandynawii jest najdłuższy.

Odwiedzalność najważniejszych luksusowych ulic handlowych

Jeśli chodzi o główne luksusowe ulice, 5 najpopularniejszych znajduje się we Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Danii. Pięć najważniejszych ulic to kultowe pasaże z największą koncentracją ruchu turystycznego.

Poza tym nie są one „czysto” luksusowe, ponieważ niektóre oferty wchodzą w zakres rynku masowego. Stąd też tamtejsze sklepy są odwiedzane przez klientów o różnym profilu, miejscowych i turystów. Najważniejsze prawdziwie luksusowe ulice znajdują się głównie we Włoszech: rzymska Via Condotti, która prowadzi do Piazza di Spagna, to ośrodek luksusu o największej liczbie odwiedzających sklepy.

Analiza rynku warszawskiego

Ulica Marszałkowska odnotowuje najwyższą liczbę odwiedzających ze względu na swoją strategiczną lokalizację na przecięciu dwóch najważniejszych warszawskich arterii. Przepływ odwiedzających jest wysoki ze względu na obecność adresowanego do masowego odbiorcy domu towarowego Wars Sawa Junior, w którym znajdziemy marki takie jak TK Maxx, H&M, Zara, Home&You, Carrefour, Mango, Empik oraz C&A.

Nowy Świat odnotowuje drugą, co do wielkości liczbę osób odwiedzających. Dawny trakt królewski, a teraz niezmiernie popularny szlak turystyczny, prowadzi do atrakcyjnego dla przyjezdnych Starego Miasta i czerpie korzyści z bezpośredniego sąsiedztwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Plac Trzech Krzyży jest dzielnicą najbardziej ekskluzywną ze względu na bliskość Sejmu, Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych, ambasad oraz konsulatów. Stanowi on destynację o mieszanej funkcji zarówno rekreacyjnej, restauracyjnej, jak i handlowej ze szczególnym uwzględnieniem marek luksusowych w prestiżowej lokalizacji.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.