Lokal sieci Lepione
Lokal sieci Lepione

Nowy koncept gastronomiczny Lepione debiutuje na wrocławskim rynku. Pierwszy lokal w mieście otwarto 11 stycznia 2018 r. w Centrum Handlowym Wroclavia.

To już drugi lokal tej nowej marki – pierwszy został z sukcesem uruchomiony w Katowicach. Właściciele marki – Wrocławska Akademia Kulinarna podkreślają, że przy tworzeniu konceptu gastronomicznego Lepione korzystali z wcześniejszych doświadczeń.  W portfolio mają już 72 lokale, głównie w znanych i lubianych centrach handlowych, działające w systemie „kuchnia na wagę”: Kuchnia Marche, Express Oriental i Sevi Kebab. Teraz przyszedł czas na tradycyjne, doskonale znane Polakom smaki.

– Rynek gastronomiczny zmienia się dynamicznie, podobnie jak potrzeby klientów. Większa mobilność i intensywne tempo życia sprawiają, że jedzenie poza domem dla wielu osób staje się codziennością. Chcemy, by w naszych restauracjach czuli się jak w domu: przytulnie, bezpiecznie i naturalnie. Z dużą rozmaitością przepysznych potraw, które bez zbędnego oczekiwania można samemu komponować i nakładać. Ważna jest też swoboda – bo czy w domu ktoś zabroni Ci nałożenia dokładki? – mówi Ewa Skonieczna-Sarniak, przedstawicielka marki.

Oferta Lepione skierowana jest do osób ceniących znane, tradycyjne dania – nie zabraknie tu „babcinych” placuszków, pyz, pampuchów czy knedli. Jak podkreśla rozmówczyni -Koncept przypomina doskonale znaną już Polakom „Kuchnię Marche”, jednak jest bardziej ukierunkowany na dania mączne. Tutaj również korzystamy z tradycyjnych przepisów – po to, by gotować zdrowo i pysznie.

Marka Lepione będzie rozwijana w oparciu o system franczyzowy

Koncept zakłada nie tylko zaspokojenie kulinarnych oczekiwań klientów, ale też optymalizację pod kątem potrzeb franczyzobiorców. Lepione to dobra alternatywa dla franczyzobiorców, którzy operują niższym budżetem: lokale mają mniejszą powierzchnię i bardziej kompaktowy charakter. Zoptymalizowano inwestycje związane z wdrożeniem marki, utrzymując na standardowym poziomie koszty materiałów, wykończeń budowlanych, sprzętów gastronomicznych czy wyposażenia wnętrz. To sprawia, że wystarczającym budżetem na uruchomienie lokalu marki Lepione jest już 400-600 tys., a szacowany czas zwrotu inwestycji wynosi 2-3 lata.

Lepione, jak podkreślają przedstawiciele sieci, wypełnia niszę na rynku – w przeciwieństwie do standardowych gastronomicznych projektów franczyzowych, nie wymaga dużych powierzchni z własną strefą stolikową. To sprawia, że jest biznesem dedykowanym do prowadzenia w mniejszych galeriach handlowych.

Twórcy Lepione zapowiedzieli dynamiczną ekspansję marki w mniejszych centrach oraz galeriach handlowych – i jak widać, słowa dotrzymują. Już w styczniu 2018 roku planują otwarcie trzeciego lokalu marki, w kolejnej lokalizacji we Wrocławiu.