Nowy koncept wizualny sieci Jysk
Nowy koncept wizualny sieci Jysk

Sieć Jysk zapowiada dalszą dynamiczną ekspansję w Polsce. Docelowo w najbliższych latach przybędzie nawet 100 nowych placówek z logiem tej skandynawskiej sieci.

Rok 2018 marka rozpoczyna ekspansją na trzech kolejnych rynkach. W pierwszym kwartale roku nowe sklepy stacjonarne pojawią się w Katowicach, Pruszczu Gdańskim i Tychach. Jak wyjaśnia sieć, celem tak prężnego rozwoju jest dotarcie do jeszcze większej liczby klientów.

Od momentu otwarcia pierwszego w Polsce sklepu sieci Jysk w 2000 roku, sieć sprzedaży urosła do 210 punktów sprzedaży w 157 miastach w całym kraju. Przypomnijmy też, że w roku finansowym 2016/17 Jysk w Polsce osiągnął rekordowe wyniki sprzedaży: 2,2 mld zł. W retailu Jysk zanotował ponad 1 mld zł przychodu, co oznacza to wzrost o 13,6 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Sklepy na niemal 50 rynkach

Jysk to jedna z najszybciej rozwijających się sieci handlowych na świecie sprzedających artykuły wyposażenia sypialni i mieszkania. Obecnie sieć liczy około 2,4 tys. sklepów w 48 krajach na całym świecie, w tym Danii, Norwegii, Szwecji, Grenlandii, Hiszpanii, Rumunii, Francji, Wielkiej Brytanii i na Wyspach Owczych.

Założycielem Jysk jest Lars Larsen, który jest znany w całej Danii jako najlepszy sprzedawca „z wyjątkową ofertą”. Pierwszy sklep otworzył tam w 1979 roku. W języku duńskim słowo „Jysk” oznacza coś lub – jak Lars Larsen – kogoś z Półwyspu Jutlandzkiego i jest często kojarzone ze skromnością, dokładnością i uczciwością – trzema wartościami, które Larsen zawsze identyfikował z Jysk oznaczające wiarygodność i solidność.