superdry-manufaktura
Salon Superdry w łódzkiej Manufakturze

Brytyjska marka Superdry zanotowała w ostatnich 10 tygodniach wzrost sprzedaży online aż o 35 proc. w skali roku.

Łączne przychody marki wyniosły w tym okresie przeszło 350 mln euro – o 13,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Sprzedaż detaliczna wzrosła w tym okresie o 4,7 proc., a hurtowa o ponad 20 proc.

Odpowiedź na zmieniające się trendy konsumenckie

Jak podkreślają władze spółki, wyraźny wzrost sprzedaży online to wynik zmieniających się trendów wśród konsumentów, którzy coraz częściej i chętniej sięgają po kanał e-commerce. Równocześnie, jak zaznacza  Euan Sutherland, prezes Superdry, sieć zamierza koncentrować się na poprawie doświadczenia zakupowego w salonach stacjonarnych. – Jakość, design i cyfrowe innowacje, to nasze priorytety – mówi Euan Sutherland.

Superdry jest znaną angielską marką. Pierwszy na świecie, firmowy salon Superdry, został otwarty w 2004 roku w Londynie. Obecnie ubrania z tą metką sprzedawane są w ponad 515 sklepach w 46 krajach, również w Polsce. Sieć posiada łącznie 139 sklepów własnych zlokalizowanych w Wielkiej Brytanii i Europie kontynentalnej, kolejnych 208 działa na zasadach franczyzy, a 168 w ramach sklepów multibrandowych.

Sprzedaż Superdry w Polsce

Superdry zadebiutowała w Polsce w czerwcu 2015 roku otwierając salon w warszawskich Złotych Tarasach. Obecnie ubrania Superdry można kupić również w salonach w Arkadii (Warszawa), Posnanii (Poznań), Magnolii (Wrocław), a także łódzkiej Manufakturze.

Największym sklepem brytyjskiej marki w Polsce jest salon w Posnanii, który ma 365 mkw. Taka powierzchnia pozwala na pełną ekspozycję kolekcji wedle najnowszych standardów sieci.

Marka szeroko dostępna jest również online m.in. poprzez platformy internetowe takie jak Zalando czy Answear.com.

W  propozycjach Superdry znajdują się topy, t-shirty, koszule, koszulki polo, denim, sukienki, kurtki, dzianiny, a także szeroka gama butów  i akcesoriów.