Carrefour
Sklep Carrefour

Francuska sieć Carrefour zainwestowała prawie 80 mln euro w zakup 17 proc. udziałów w firmie Showroomprivé. To wiodąca na europejskim rynku platforma internetowa oferująca odzież znanych marek po obniżonych cenach. Firma działa również w Polsce.

Współpraca między obiema firmami ma polegać na wzajemnym rozwoju sprzedaży w modelu omnichannel, m.in. w zakresie marketingu, logistyki i wymiany danych.

– Dzięki temu będziemy mogli wykonać kolejny krok w rozwoju naszej cyfrowej strategii i sprzedaży w modelu omnichannel – przyznaje Alexandre Bompard, prezes Carrefoura. 

Inwestycja w internetowy klub zakupowy

Internetowy klub zakupowy Showroomprivé ma w swojej ofercie ubrania i akcesoria modowe ok. 2 tys. marek. Sprzedaż prowadzi poprzez stronę internetową i aplikację mobilną. Łącznie posiada ponad 28 mln aktywnych klientów we Francji i 8 innych europejskich rynkach, w tym w Polsce. W 2016 roku obroty Showroomprivé wyniosły ponad 750 mln euro. Dzięki umowie podpisanej z Carrefourem, ten wynik ma zostać poprawiony.

Polska wersja klubu zakupowego Showroomprive.pl jest filią francuskiej grupy SRP Groupe. Członkowie serwisu mogą kupić produkty najbardziej prestiżowych marek z rabatami od 30 proc. do 70 proc. w porównaniu do cen obowiązujących w sklepach. Sprzedaże, zwane kampaniami, są ograniczone w czasie. Każdego dnia klient otrzymuje zaproszenie na nadchodzące kampanie. Sprzedaż odbywa się na zasadzie kto pierwszy, ten lepszy, a liczba produktów jest ograniczona i jest automatycznie uaktualniana w momencie złożenia zamówienia przez jednego z klientów.

Showroomprive.pl współpracuje z ponad 1000 marek rocznie, w tym: Rayban, Mexx, Vuarnet, Lamarthe, Speedo, Timberland, American Retro, Tara Jarmon, Les Petites, Diesel, Redskin, Sia, Vilac, Miss Sixty, Adidas, Reebok, Le Coq Sportif, Orlane, Lierac.

Carrefour stawia na omnichannel

Inkubator dla startupów C4 Retail Lab, Marketplace, płatności mobilne Scan & Go czy usługa SąSiatki – to tylko niektóre elementy strategii omnichannel wdrożane w ostatnim czasie przez sieć Carrefour w Polsce.

Efekty tych wdrożeń dostrzegli i docenili jurorzy konkursu Retailers’ Awards 2018, którzy nominowali sieć Carrefour w kategorii omnichannel. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 12 kwietnia 2018 roku podczas SCF Exhibition & Awards, która odbędzie się w Centrum Konferencyjnym Legia Warszawa.

– Carrefour Polska dąży do zapewnienia klientom wysokiej jakości usług i niepowtarzalnych doświadczeń zakupowych we wszystkich kanałach i formatach sprzedaży. Dlatego w 2017 roku sieć przywiązywała ogromną uwagę do realizacji przyjętej strategii omnikanałowej. Niezwykle cieszy nas, że wdrożone rozwiązania – m. in. usługa SąSiatki, Scan & Go, Marketplace, rozwój e-commerce czy udostępnienie usługi click & collect we wszystkich sklepach Carrefour – zostały dostrzeżone przez branżę. Nominacja w kategorii Omnichannel jest dla nas potwierdzeniem, że cyfrowa rewolucja, którą zapoczątkowaliśmy, jest odpowiedzią na potrzeby rynku i konsumentów – komentuje otrzymanie nominacji Ronan Martin, Dyrektor Operacji w Carrefour Polska.