Centrum Dystrybucji do Klienta w Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego
Centrum Dystrybucji do Klienta w Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego

IKEA otwiera nowe Centrum Dystrybucji do Klienta w Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego, które zapewni realizację zamówień składanych przez internet i wysyłanych bezpośrednio do klientów. Szacuje się, że takich zamówień będzie aż 100 tys. w ciągu pierwszego roku od otwarcia centrum. Dzięki nowemu rozwiązaniu logistycznemu firma poprawi jakość dostaw oraz czas realizacji zamówień do klientów.

Dobrze zorganizowana i szybsza dystrybucja jest niezbędna, by zaspokoić potrzeby oraz spełnić rosnące oczekiwania klientów robiących zakupy w IKEA. Dynamicznie zmieniające się zachowania konsumentów przekładają się na wysokie wymagania względem dystrybucji, dlatego IKEA podejmuje działania mające na celu dalsze wzmocnienie logistyki.

– Wprowadzając w Polsce sprzedaż przez internet, chcemy być pewni, że dysponujemy wydajną siecią dystrybucji, która będzie w stanie zagwarantować dostawy produktów do naszych klientów. Systematycznie rozwijamy nowe sposoby sprzedaży oraz pracujemy nad rozwiązaniami umożliwiającymi łatwe oraz komfortowe zakupy. Tym samym docieramy do coraz większej liczby Polaków i realizujemy naszą wizję tworzenia lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi – podkreśla Anna Pawlak-Kuliga, prezes IKEA Retail w Polsce.

Według statystyk GUS w 2017 roku 13 mln osób w wieku 16-74 lat (45 proc. populacji) dokonywało zakupów przez internet. Z roku na rok coraz chętniej kupujemy w sieci, a polski rynek e-commerce jest teraz najszybciej rozwijającym się w Europie. Aby sprostać zmieniającym się oczekiwaniom klientów, od lutego 2017 roku produkty IKEA można kupić przez internet. Podczas zakupów internetowych klienci mogą zdecydować, czy chcą odebrać produkty w jednym z trzech punktów odbioru zamówień, czy też może zamówić produkty z dostawą bezpośrednio do domu. Więcej informacji na temat składania zamówień umieszczono na stronie internetowej www.ikea.pl/przezinternet.

– Nowe polskie Centrum Dystrybucji do Klienta (CDC) zwiększy dostępność produktów IKEA dla naszych klientów. Chcemy zapewnić im możliwość kupowania w IKEA w taki sposób i w takim momencie, jaki będzie dla nich najwygodniejszy. Ponadto dążymy do zapewnienia możliwie jak najkrótszego czasu dostawy produktów z CDC. Otwarcie centrum to bardzo ważne wydarzenie dla firmy IKEA, gdyż pozwoli nam na dotarcie do jeszcze większej grupy klientów – wyjaśnia Jason Crossland, Prezes IKEA Distribution Services S.A. w Polsce.

Wspólny rozwój

Nowe Centrum Dystrybucji do Klienta zajmie 22,5 tys. mkw. istniejącej powierzchni magazy­nowej w Jarostach. Prowadzić je będzie zewnętrzny usługodawca – FM Logistic – z którym IKEA współpracuje od chwili uruchomienia Centrum Dystrybucji IKEA w 2001 roku.

– Cieszymy się, że możemy być częścią tego projektu, tak ważnego dla naszego klienta – podkreślił Piotr Sukiennik, Dyrektor Zarządzający na region Europy Centralnej w firmie FM Logistic. – Do realizacji usług zatrudniliśmy już pierwszych kilkadziesiąt osób, a w najbliższych miesiącach planujemy rekrutację kolejnych stu pracowników. Dokładamy wszelkich starań, by ten zespół cechował się wysokimi kwalifikacjami, niezbędnymi do utrzymania wysokiej jakość świadczonego przez nas serwisu. Nie bez znaczenia jest także fakt, iż dzięki temu projektowi możemy przyczynić się do dalszego rozwoju regionu. się do dalszego rozwoju regionu – dodał Piotr Sukiennik.