sainsbury-sklep
Sklep sieci Sainsbury's

Sainsbury’s, wiodąca brytyjska sieć supermarketów, generuje już 20 proc. przychodów w kanale online. Taki wynik został osiągnięty w ostatnim kwartale 2017 roku. Sprzedaż e-commerce wzrosła w tym okresie o ponad 8 proc. rok do roku.

Sainsbury’s systematycznie rozwija internetowy kanał sprzedaży. Szczególny nacisk kładziony jest zwłaszcza na możliwie szybkie i łatwe odebranie zakupów dokonanych online.

Rekordowe wyniki online

Jak poinformowały władze Grupy Sainsbury’s, w analizowanym okresie liczba przesyłek odebranych w ramach usługi click and collect wzrosła aż o 39 proc., o 25 proc. wzrosła również liczba przesyłek dostarczonych kurierem. Co ciekawe, klienci mogli zamówić zakupy z opcją dostawy jeszcze tego samego dnia nawet w Wigilię (o ile złożyli zamówienie do godziny 13). Ostatnia przesyłka w ramach tej usługi została dostarczona tego dnia o godzinie 18.39.

– To był dla nas rekordowy okres. W jego trakcie zrealizowaliśmy ponad 340 mln spożywczych transakcji internetowych. O prawie 40 proc. wzrosła liczba odbiorów w ramach usługi fast track delivery. Ogólnie sprzedaż e-commerce w tym okresie odpowiadała już za 20 proc. obrotów całej firmy – komentuje Mike Coupe, szef Sainsbury’s. – Piątek, 22 grudnia, był rekordowym dniem sprzedaży. Tego dnia co sekundę realizowaliśmy jedno zamówienie online – dodaje.

Szybkie dostawy priorytetem

Sieć Sainsbury’s stale szuka rozwiązań, które mogą wpłynąć na jakość i wygodę zakupów dokonywanych w jej sklepach. Przykład? Sieć rozwija usługę ekspresowej dostawy internetowych zakupów. Wystarczy złożyć zamówienie online, a przesyłka dotrze pod wskazany adres w ciągu godziny.

W ramach usługi “Chop Chop” klient może zamówić do 25 produktów z listy dostępnej na aplikacji sieci Sainsbury’s. Zakupy zostaną dostarczone mu w ciągu godziny. Koszt takiej dostawy wynosi niecałe 5 funtów, czyli niemal 25 złotych. Usługa dostępna jest 7 dni w tygodniu.

– Testy, które rozpoczęliśmy w ubiegłym roku, okazały się wielkim sukcesem – komentuje  Clodagh Moriarty, dyrektor e-commerce w sieci Sainsbury’s. – Byliśmy pierwszą siecią supermarketów w Wielkiej Brytanii, która uruchomiła usługę dostawy e-zakupów w ciągu godziny. Zamierzamy rozszerzać tę usługę i udostępnić ją jak największej rzeszy naszych klientów – dodaje.

Obecnie w ramach supermarketów Sainsbury’s działają już 164 sklepy sieci Argos, oraz 15 sklepów marki Mini Habitat. W supermarketach tej sieci działa dodatkowo 204 cyfrowe punkty do osobistego odbioru e-zakupów. W niektórych z nich klienci mogą w nich odebrać także zakupy dokonane w sklepach Argos, eBay, czy Tu, a także przesyłki realizowane przez firmę kurierską DPD.