retailers-awards-nominacja-fb-expansion-starbucks
Nominacja dla sieci Starbucks

Aktualnie Starbucks posiada w Polsce 63 kawiarnie. Co roku przybywa kilkanaście nowych lokali. Szybka i systematyczna ekspansja sieci została doceniona przez jury SCF 2018 Exhibition & Awards, które nominowało Starbucks do nagrody Retailers’ Awards 2018 w kategorii F&B Expansion.

– Tegoroczna nominacja to dla nas duże wyróżnienie i niewątpliwie jest potwierdzeniem naszej wiodącej pozycji w tej kategorii. Za nami intensywny rok, obfitujący w liczne otwarcia oraz rozwój marki na wielu polach. Otworzyliśmy m.in. pierwszą kawiarnię w Bydgoszczy, w Łodzi – największą kawiarnię Starbucks w Polsce, intensywnie poszerzaliśmy dostępność marki m. in. w Gdańsku czy w Warszawie – komentuje Katarzyna Pijanowska, Brand Manager Starbucks. – Dzięki tej nominacji widzimy, że nasze codzienne wysiłki opłacają się – są dostrzegane nie tylko przez gości, ale również przez ekspertów rynkowych. To niezwykle motywujący czynnik do dalszego działania i jeszcze cięższej pracy. Mamy ambitne plany oraz sporo pomysłów na to, by doświadczenie z marką Starbucks było dla naszych gości jeszcze atrakcyjniejsze – dodaje.

Plany ekspansji

Jak podkreślają władze sieci Starbucks, od kilku lat marka utrzymuje stałe tempo rozwoju w Polsce, które oscyluje w granicach 12 otwarć rocznie. W kolejnych latach liczba ta będzie sukcesywnie zwiększana do około 20 otwarć w ciągu roku. Jeżeli chodzi o lokalizacje, priorytetem pozostają duże miasta, aczkolwiek fani Starbucks mogą się spodziewać otwarć również tam, gdzie nie ma jeszcze lokali tej marki. 

Istotnymi lokalizacjami na polskim rynku dla Starbucks są centra handlowe, gdzie sieć ma możliwość dotarcia do szerokiej grupy odbiorców. Tego typu obiekty zmieniają swój wizerunek, poszerzają ofertę, a także reorganizuje przestrzeń, stając się atrakcyjnymi miejscami spotkań, niekoniecznie związanymi tylko z robieniem zakupów.

Konkurenci do nagrody

Poza siecią Starbucks, nominowane do nagrody Retailers’ Awards 2018 w kategorii F&B zostały także Olimp oraz Green Caffe Nero. Nagroda zostanie przyznana podczas wiosennej edycji Shopping Center Forum 2018 Exhibition & Awards już 12 kwietnia 2018 r.

W skład Jury SCF 2018 Exhibition & Awards, które przyznaje nominacje i nagrody wchodzą eksperci z największych międzynarodowych firm doradczych (CBRE, Colliers, Savills, Cresa, BOiG, Pro Value, JLL, Knight Frank i Mallson) oraz laureaci poprzednich edycji Retailers’ Awards.