Salon CCC w nowym koncepcie
Salon CCC w nowym koncepcie

CCC kontynuuje dynamiczną ekspansję zagraniczną. Grupa właśnie podpisała umowę franczyzową z Apparel Group, przewidującą współpracę w zakresie sprzedaży obuwia na terytorium 6 krajów regionu Bliskiego Wschodu, tj. Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Kuwejtu, Omanu, Kataru oraz Bahrajnu.

Otwarcie pierwszych sklepów planowane jest na początku 2019 roku. Zapisy umowy przewidują, że do roku 2023 ma powstać co najmniej 60 sklepów o łącznej powierzchni co najmniej 40 tys. mkw.

60 sklepów na 6 rynkach

Salony CCC w krajach Bliskiego Wschodu będą otwierane w nowym koncepcie sklepowym. Zlokalizowane będę w wiodących centrach handlowych na wszystkich 6 rynkach. Partnerem franczyzowym CCC została spółka Apparel, wiodący podmiot na rynku detalicznym, doświadczony w segmencie obuwia, operator franczyz wielu globalnych marek, takich jak Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Aldo, Skechers, New Balance, Crocs. Odpowiada również za udany rozwój polskiej firmy Inglot w tym regionie.

– Rozwój CCC na Bliskim Wschodzie będzie odbywać się w modelu franczyzowym. Dobraliśmy renomowanego  partnera, dającego pewność sukcesu na tych dość odległych rynkach, gdzie łącznie jest blisko 50 milionów konsumentów i gdzie widzimy docelowo potencjał na poziomie 200-400 sklepów. Współpracując z Apparel, jako CCC będziemy jednocześnie budować znajomość i doświadczenie dotyczące specyfiki rynku Bliskiego Wschodu i krajów ościennych. Widzimy w tej części świata szansę zdobycia pozycji jednego z kluczowych graczy na rynku obuwia w naszym segmencie”, komentuje Dariusz Miłek, Prezes CCC SA.

Umowa franczyzowa dotyczy dystrybucji towarów poprzez sieć sklepów detalicznych pod marką CCC oraz poprzez dedykowane dla Bliskiego Wschodu kanały on-line zarządzane przez Apparel. Porozumienie zostało zawarte na okres 10 lat z możliwością jego przedłużenia o kolejne 10 lat.

Umowa franczyzowa na region Bliskiego Wschodu stanowi kolejny etap realizacji strategii ekspansji i rozwoju sieci sprzedaży zagranicznej CCC.

Grupa CCC i Apparel

Grupa CCC to jedna z największych i najszybciej rozwijających się w Europie dużych firm wyspecjalizowanych w handlu obuwiem oraz jeden z największych producentów obuwia w Europie. Poprzez swoją spółkę zależną eObuwie.pl SA, Grupa CCC jest również liderem e-commerce na rynku obuwia w Europie Środkowo-Wschodniej. Za 2017 rok Grupa CCC przekroczyła €1 mld sprzedaży, powiększając ją o 31% w stosunku do 2016. E-commerce wygenerował 15% przychodów. Grupa CCC operuje blisko 1000 sklepów, o powierzchni przekraczającej 0,5 mln m2, i jest obecna w 18  krajach w Europie i poza nią. Zatrudnia ponad 12 000 pracowników i sprzedaje rocznie prawie 40 milionów par butów. Centrala Spółki mieści się w zachodniej Polsce, w Polkowicach Dolnych, gdzie dodatkowo zlokalizowane jest nowoczesne, wysoko zautomatyzowane centrum logistyczne oraz własna fabryka obuwia. Spółka stale poszukuje innowacji i w ubiegłym roku m.in. wprowadziła nowy koncept sklepów. Od 2004 CCC jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i wchodzi w skład indeksu WIG 20.

Grupa Apparel to globalny konglomerat handlu detalicznego. Obsługuje tysiące klientów za pośrednictwem ponad 1 750 sklepów i ponad 75 marek oraz zatrudnia 12 000 pracowników na czterech kontynentach. Grupa wypracowała swoją silną pozycję nie tylko w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Kuwejcie, Bahrajnie, Omanie i Arabii Saudyjskiej, ale także rozpoczęła swoją działalność sprzedażową w Indiach, RPA, Polsce, Singapurze, Jordanii, Indonezji, Tajlandii i Malezji. Ponadto firma ma wypracowane jasne strategie wejścia na rynki wschodzące takie jak Węgry, Pakistan, Egipt i Filipiny. Grupa współpracuje z markami z całego świata, wywodzącymi się z USA, Kanady, Europy, Australii, Azji, w tym z wiodącymi markami modowymi oraz obuwniczymi takimi jak Tommy Hilfiger, Juicy Couture, Nautica, Aldo, Nine West, Aeropostale. Inne globalne marki w portfolio Grupy Apparel to Tim Hortons, Cold Stone Creamery, Inglot, Rituals. Firma zawdzięcza dynamiczny wzrost swojemu prezesowi, Nileshowi Vedowi, który kieruje grupą przez ostatnie dwie dekady, wyznaczając jej jasną i ambitną wizję rozwoju.