lodolandia-strefa-chillout-sweet-gallery
Strefę chillout tworzą trzy sieci: Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab

– Rok 2017 zamknęliśmy z 470 punktami sprzedaży. Lodolandia liczy już 367 punktów, Kołacz na Okrągło – 72, a Bafra Kebab – 31 –  mówi w rozmowie z Retailnet.pl Marcin Olesiak, właściciel Sweet Gallery s.c., do której należą wszystkie trzy koncepty gastronomiczne. W 2018 roku sieć ma znacząco wzrosnąć i liczyć w sumie 600 punktów sprzedaży.

Sieć sprzedaży Lodolandii, Kołacza na Okrągło i Bafra Kebab dynamicznie się rozrasta. W 2016 roku obejmowała w sumie 250 punktów gastronomicznych, by w 2017 roku urosnąć do 470 lokalizacji. W ciągu jednego roku spółka Sweet Gallery odnotowała przyrost punktów sprzedaży o 88 proc. względem roku poprzedniego.

– Kontynuujemy dynamiczny wzrost sieci sprzedaży. W ostatnich tygodniach roku otworzyliśmy nowe punkty m.in. w Galerii Trzy Korony w Nowym Sączu, Galerii Ostrovia w Ostrowie Wielkopolskim, CH Korona we Wrocławiu, Galerii Solnej w Inowrocławiu, CH Jantar w Słupsku i Galerii Wołomin – wymienia Marcin Olesiak, właściciel Sweet Gallery s.c.

Właściciele sieci zapowiadają, że w 2018 roku przybędzie w sumie 130 nowych punktów sprzedaży. – Cały czas podpisujemy nowe umowy franczyzowe, dlatego zakładamy, że 2018 rok zamkniemy już z łącznie 600 punktami – mówi Marcin Olesiak, który przyznaje też, że znacząco zmieniło się podejście wynajmujących do oferowanych konceptów. – Kiedy w 2013 roku rozpoczynaliśmy działalność, zarządcy patrzyli na nas w kategoriach novum, teraz jesteśmy pożądanym najemcą, który wzbogaca tenant mix każdego obiektu. Często sami zarządcy galerii zgłaszają się do nas zapraszając do współpracy. Wiedzą, że jesteśmy rzetelnym partnerem, a nasze koncepty są bardzo rozpoznawalne – wyjaśnia Marcin Olesiak.

Spółka rozszerzyła Dział Komercjalizacji Powierzchni, który nieustannie poszukuje nowych lokalizacji. Nowe punkty otwierane są w lokalizacjach zgodnie z zapotrzebowaniem potencjalnych franczyzobiorców. Sweet Gallery s.c. współpracuje z największymi sieciami handlowymi, takimi jak Tesco, Kaufland, Carrefour, Intermarche, Leclerc, Inter Ikea oraz lokalnymi galeriami handlowymi. – Przy wyborze nowego miejsca najważniejsze dla nas jest to by, był to najbardziej pożądany w danym mieście obiekt – zaznacza Marcin Olesiak.

Strefa chillout

Spółka poza pojedynczymi konceptami gastronomicznymi w formie Pop-Up Store takimi jak Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab, oferuje także możliwość otwarcia całej strefy chillout ze wszystkimi brandami.

– Działamy dwutorowo. Strefa chillout to odpowiedź na rosnące znaczenie funkcji rozrywkowej centrów handlowych. Nasza propozycja spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony wynajmujących, ponieważ wynajmujemy duże, do tej pory niewykorzystane przestrzenie przed centrami handlowymi. Dzięki nowej koncepcji gastronomicznej, klienci w jednym miejscu mogą skorzystać z bogatej oferty produktowej i dodatkowych udogodnień. Tym samym wzbogacamy ofertę rozrywkową galerii, które – jak wiadomo – stały się miejscem spędzania wolnego czasu – mówi Marcin Olesiak, właściciel Sweet Gallery s.c.

Strefa chillout to wspólna przestrzeń gastronomiczna dla Lodolandii, Kołacza na Okrągło i Bafra Kebab, wyposażona w leżaki, stoliki i kąciki dla dzieci. Jej wielkość dopasowywana jest do dostępnej wolnej powierzchni danego obiektu. – Galerie handlowe są nie tylko miejscem na zakupy, ale i spędzania wolnego czasu ze znajomymi, przyjaciółmi czy rodziną, dlatego tego typu koncepty są odpowiedzią na rosnące potrzeby konsumentów. W naszej strefie mogą oni wygodnie usiąść i w atmosferze relaksu wspólnie spróbować produktów z dostępnej oferty – mówi właściciel sieci.

Idąc za sukcesem ekspansji Lodolandii, Kołacza na Okrągło i Bafra Kebab, spółka planuje otwarcie nowego konceptu. – Pracujemy nad nowym projektem, który także będzie ulokowany na zewnątrz centrum. Na tym etapie mogę zdradzić tylko tyle, że nie będzie to koncept gastronomiczny – mówi Marcin Olesiak.

Sweet Gallery

Lodolandia, Kołacz na Okrągło, Bafra Kebab to marki należące do spółki Sweet Gallery. Największą i najszybciej rozwijającą się sieć gastronomiczną street food w Polsce założyło trzech wspólników, finansistów, którzy doświadczenie w biznesie zdobyli pracując w korporacjach. W 2018 rok sieć sprzedaży urośnie do 600 punktów.