retailers-awards-nominacja-omnichannel-empik
Empik nominowany jest w kategorii omnichannel

Omnichannelowa rewolucja trwa w Empiku już od kilku lat. Jej efekty dostrzegają  nie tylko klienci podczas robienia zakupów, ale również rynkowi eksperci, którzy nominowali Empik do nagrody Retailers’ Awards 2018 w kategorii omnichannel.

Warto podkreślić, że Empik jest ubiegłorocznym zwycięzcą w tej kategorii. W tym roku o triumf powalczy z sieciami Gino Rossi, Jula, oraz Carrefour. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 12 kwietnia 2018 roku podczas SCF Exhibition & Awards, która odbędzie się w Centrum Konferencyjnym Legia Warszawa.

– Nagroda Retailers’ Awards 2017 w kategorii Omnichannel i kolejna nominacja w tym roku potwierdzają, że w zakresie wielokanałowej sprzedaży, jak i omnichannel marketingu jesteśmy w ścisłej czołówce w regionie CEE – komentuje Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Grupy Empik.

Wielokanałowe podejście do sprzedaży

Empik od kilku lat stawia na omnichannelowy model rozwoju, łączący najszerszy zasięg sieci fizycznej (blisko 250 lokalizacji), platformę e-commerce, z najnowocześniejszymi technologiami w ramach digital i mobile.

– Empik.com, internetowy odpowiednik sieci tradycyjnej ze znacznie szerszą ofertą (1,6 mln produktów), rejestruje rocznie 117 mln wizyt na stronie. Pod względem liczby użytkowników jest w TOP3 najpopularniejszych e-sklepów w Polsce (według aktualnych danych firm badawczych Gemius/PBI). Dzięki uruchomieniu platformy marketplace i współpracy z 200 merchantami (m.in. z Gino Rossi, Bdsklep, Timex, Dekoria) w 2017 roku oferta empik.com urosła o 300 tysięcy produktów, a w 2018 roku zwiększy się o kolejne 750 tysięcy – wylicza Ewa Szmidt-Belcarz.

Aż 80 proc. klientów empik.com wciąż odbiera zakupy w tradycyjnych salonach. Rośnie również popularność usługi ekspresowej rezerwacji produktu z gwarancją odbioru w salonie w maksymalnie 2 godziny.

Mobile i program lojalnościowy

Aplikacja mobilna Empiku notuje stałe wzrosty – w 2017 roku stała się istotnym driver’em wzrostu ruchu i sprzedaży całego empik.com.

– Innowacyjna aplikacja empikfoto z opcją wywoływania zdjęć prosto z telefonu to numer 1 w Polsce – odbiorcy zamówili za jej pośrednictwem 2,4 mln zdjęć i 10 tys. fotogadżetów. Aplikacja EmpikGO, nowoczesne narzędzie do słuchania audiobooków i czytania e-booków, już w miesiąc po starcie osiągnęła dwucyfrowy udział w sprzedaży audiobooków. Z kolei pierwszy uczący się program lojalnościowy na polskim rynku, czyli Mój Empik, z jednym kontem i wspólną historią zakupów dla obu kanałów, skupia już ponad 2,5 miliona klientów – podsumowuje prezes Grupy Empik.