Wnętrze sklepu sieci Stokrotka
Wnętrze sklepu sieci Stokrotka

– W związku z dynamicznym rozwojem sieci w maju ubiegłego roku podjęliśmy decyzję o rozbudowie Centrum Dystrybucji w Lublinie. Jego powierzchnia została powiększona dwukrotnie, dzięki czemu liczba dostawców wzrosła do ponad 370 i sieć może realizować codzienne dostawy produktów do każdej Stokrotki w krótkim czasie. Oznacza to, że udało nam się znacząco skrócić czas dostaw od producentów do naszych sklepów – mówi Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Stokrotka Sp. z o.o.

Obecnie Centrum Dystrybucji obsługuje ponad 172 sklepy zlokalizowane
we wschodniej części Polski w województwach: lubelskim, podkarpackim, świętokrzyskim, podlaskim oraz części województwa małopolskiego, jak również dwa magazyny regionalne: w Białymstoku oraz Tarnobrzegu. Dzięki nowej inwestycji zatrudnienie zwiększyło się o ok. 50 osób. W chwili obecnej w Centrum zatrudnionych jest 230 pracowników.

Prawie 11,5 tys. mkw.

Całkowita powierzchnia magazynowa rozbudowanego Centrum Dystrybucyjnego wynosi prawie 11,5 tys. mkw. Po rozbudowie Centrum dysponuje pełną ofertą owocowo – warzywną oraz mięsną i wędliniarską. Centrum posiada magazyny schładzane o łącznej powierzchni około 3 tys. mkw i oddzielnie schładzany bufor załadunkowy, co pozwala na każdym etapie zachować najwyższą jakość i świeżość oferowanych produktów. Dysponuje również własną myjnią oraz suszarnią kontenerów do transportu mięsa.

– Udaje nam się realizować zamówienia o łącznej wadze ponad 400 ton na dobę. Nasza flota dostarcza towar do sklepów zlokalizowanych we wschodniej części Polski, przejeżdżając ponad 8000 kilometrów na dobę – dodaje Dariusz Kalinowski.

Rozwój sieci sprzedaży

Jak informowaliśmy, w grudniu 2017 roku sieć otworzyła w sumie 25 sklepów: 6 supermarketów Stokrotka, 6 marketów Stokrotka i 13 sklepów franczyzowych. W konsekwencji powierzchnia handlowa sklepów powiększyła się o 8,0 tys. mkw: 2,8 tys. mkw. w supermarketach Stokrotka, 1,6 tys. mkw. w marketach Stokrotka, 3,6 tys. mkw. w sklepach franczyzowych.

Łączna liczba sklepów na koniec grudnia 2017 roku wyniosła 437. Natomiast łączna powierzchnia handlowa na koniec grudnia 2017 roku wyniosła 191 tys. mkw.