Zara robi milowy krok w integracji kanałów online i offline

Zara – światowy gigant modowy z Grupy Inditex – zaprezentowała swój pierwszy sklep dedykowany zamówieniom typu clic&collect. Naszpikowany nowymi technologiami salon będzie otwarty do maja w londyńskim centrum handlowym Westfield Stratford.

Radykalnie zmieniony sztandarowy sklep marki o powierzchni 4,5 tys. mkw. po reotwarciu ma dostarczyć klientom całkiem nowych doświadczeń zakupowych. – To kolejny kamień milowy w naszej strategii integracji sklepów stacjonarnych z internetem – mówi Pablo Isla, CEO Grupy Inditex.

Salon podzielono na dwie strefy z czego pop-up shop zajmie prawie 200 mkw. W ofercie znajdzie się szeroki wybór odzieży, którą będzie można kupić w systemie online bezpośrednio w sklepie. Pomoc klientom zapewni wyposażony w urządzenia mobilne personel. Odbiór zamówień złożonych przed godziną 14 będzie możliwy jeszcze tego samego dnia. Zaraz ułatwi także płatności, zwroty i wymiany zamówionych produktów oraz zaoferuje system rekomendacji produktów dzięki elektronicznym lustrom. Za pomocą technologii RFID klienci będą mogli dobrać do zamówionych produktów – inne z danej kolekcji bądź pasujące do danej stylizacji akcesoria.

Nowy sklep będzie wyposażony w automatyczny punkt odbioru zamówień obsługiwany przez dwa małe magazyny z robotami zdolnymi do jednoczesnego obsługiwania 2,4 tys. paczek. Jedyne co musi zrobić klient, to zeskanować QR kod albo wpisać PIN otrzymany przy składaniu zamówienia w e-sklepie i czekać, aż robot dostarczy mu zakupiony towar.

Przypomnijmy, Zara systematycznie integruje sprzedaż online i offline. Pierwsze testy służące zautomatyzowaniu procesu odbioru zamówień w ramach usługi click and collect przeprowadzono już w ubiegłym roku w galerii Marineda w Hiszpanii.

Inditex jest obecny już na 94 rynkach, z czego na 46 prowadzi sprzedaż e-commerce. W Polsce hiszpańska firma prowadzi sprzedaż internetową wszystkich swoich marek: Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Uterqüe oraz Zara Home.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl