Carrefour liderem branży e-grocery w Polsce

Robiąc zakupy spożywcze online Polacy wybierają najczęściej te marki, które mają swoje odpowiedniki w postaci sieci stacjonarnej. Aż 43 proc. konsumentów najczęściej wskazuje internetowy sklep sieci Carrefour – tak wynika z raportu „E-grocery w Polsce – zakupy spożywcze online”.

Potencjał rozwoju internetowego handlu żywnością jest ogromny. Szacuje się, że penetracja tej kategorii w Polsce to obecnie ok. 0,7 proc. rynku FMCG, a według danych Euromonitor International średnie tempo wzrostu e-grocery wynosi 15-20 proc. rok do roku.

Czołówka branży e-grocery

Jak wynika z raportu przygotowanego na zlecenie Frisco.pl, jeśli chodzi o konkretne marki internetowych sklepów spożywczych, Polacy wybierają najczęściej te, które mają swoje odpowiedniki w postaci sieci stacjonarnej. Liderem jest ecarrefour.pl, a drugą najpopularniejszą marką jest e-piotripawel.pl. Natomiast najpopularniejszym sklepem, który nie ma sieci naziemnej, a jest dostępny tylko online, okazał się Frisco.pl, zdobywając 1/3 głosów. Ten sklep jest zdecydowanie popularniejszy wśród konsumentów w wieku 25-34 lata, a także wśród mieszkańców dużych i największych miast (40 proc.), którzy preferują duże i zaplanowane zakupy spożywcze. 

– Rozwój Frisco.pl wskazuje na to, że e-zakupy spożywcze cieszą się coraz większym zainteresowaniem. W ciągu ostatnich dwóch lat baza klientów Frisco.pl wzrosła o ponad 70 proc., odnotowaliśmy również 100 proc. wzrost sprzedaży. Zostaliśmy też liderem warszawskiego rynku zakupów spożywczych online, który odpowiada za ok. 40 proc. całego polskiego rynku e-grocery. Wierzymy więc, że ma on przed sobą szanse na dynamiczny rozwój –  jak wskazują wyniki raportu, już 16 proc. Polaków deklaruje kupowanie produktów spożywczych online – komentuje Katarzyna Kazior, prezes Frisco.pl.

Na kolejnych miejscach w raporcie znalazły się sklepy eleclerc.pl, ezakupy.tesco.pl, bdsklep.pl oraz auchandirect.pl.

Czym kierują się konsumenci

Jako najczęściej wybierany obecnie typ sklepów spożywczych online, Polacy wskazują sklep internetowy prowadzony przez sieć sklepów stacjonarnych (42 proc.), a następnie sklep oferujący wysyłkę produktów kurierem (35 proc.) i sklep skupiający się wyłącznie na sprzedaży internetowej i oferujący dostawę do domu, np. Frisco.pl (23 proc.).

Tę ostatnią grupę, czyli tzw. „pure playerów”, wskazują zdecydowanie częściej kobiety (28 proc.), osoby w wieku 25-34 lata (35 proc.), a także mieszkańcy miast największych, powyżej 500 tys. mieszkańców.

Raport „E-grocery w Polsce – zakupy spożywcze online” powstał na podstawie badania ilościowego zrealizowanego przez Mobile Institute na zlecenie Frisco.pl.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.