puma-sklep
Salon sieci Puma

Niemiecka marka sportowa Puma po raz pierwszy w historii osiągnęła ponad 4 mld euro rocznych obrotów. Wszystko dzięki wzrostowi sprzedaży o niemal 16 proc. rok do roku. Prezes firmy zapowiada dalsze wzrosty sprzedaży. Firma systematycznie rozszerza również sieć sprzedaży w Polsce.

Puma osiągnęła w ubiegłym roku finansowym 4,14 mld euro obrotów, o 15,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Nawet biorąc pod uwagę czynnik kursowy, wzrost wyniósł 14 proc. Co równie ważne, Puma zanotowała także znaczny wzrost zysku netto. Ten wyniósł 136 mln euro, ponad dwukrotnie więcej niż rok wcześniej.

– To był dla nas wspaniały rok. Osiągnęliśmy historyczny wynik. Biorąc pod uwagę opinie zebrane od klientów i naszych partnerów handlowych, z optymizmem patrzymy na bieżący rok. Zakładamy, że w 2018 roku zwiększymy sprzedaż o ok. 10 proc. Wynik EBIT powinien wzrosnąć do 305-325 mln euro. W 2017 roku wyniósł on 245 mln euro – komentuje Bjorn Gulden, prezes firmy.

Puma rozwija się na rynku polskim

Niemiecka marka systematycznie wzmacnia także obecność na polskim rynku. Przykładami może być otwarcie ponad 130 metrowego salonu w kieleckiej Galerii Echo, czy podpisanie umowy najmu w katowickim Libero. Realizowana przez Echo Investment galeria ruszy na wiosnę 2018 r. Sklep marki Puma zajmie w Libero 130 mkw. W nowym sklepie oprócz sportowych kolekcji ubrań i akcesoriów, znajdzie się również szeroki wybór casualowej odzieży.

– Puma to marka, która jest mocno zorientowaną na sport oraz fashion. Nasze produkty wybierają nie tylko sportowcy, ale również osoby, które cenią sobie niezobowiązującą, wygodną, codzienną elegancję. Przy wyborze miejsc dla nowych salonów, kierujemy się zarówno atutami lokalizacji, jak i standardem oferowanym przez obiekt. W przypadku Libero zadecydowały obydwa czynniki. Jesteśmy zadowoleni zarówno z lokalizacji, jaki i z jakości architektury – mówi Jarosław Pacałowski z firmy Puma.

Puma to jedna z wiodących marek sportowych. Przez ponad 65 lat firma Puma wypracowała reputację producenta sportowego obuwia dla najszybszych atletów na całym świecie. Firma z siedzibą w Niemczech rozprowadza swoje wyroby w ponad 120 krajach i zatrudnia ponad 10 tys.osób na całym świecie.