starbusks-kawiarnia-amrest
Kawiarnia sieci Starbucks

W bieżącym roku amerykański gigant zamierza uruchomić globalnie 2,3 tys. nowych kawiarni. Sprzedaż ma wzrosnąć o 3-5 proc. Priorytetowymi rynkami pozostają Stany Zjednoczone i Chiny. W Polsce ma powstać ok. 20 nowych kawiarni.

Starbucks jest nominowany do nagrody Retailers’ Awards 2018 w kategorii F&B Expansion.

Tylko w ostatnim kwartale Starbucks uruchomił 700 nowych lokali. Oznacza to, że na całym świecie, a konkretnie w 76 krajach, działa już ponad 28 tys. kawiarni z charakterystycznym logo Starbucks.

– W chwili obecnej siłą napędową Starbucksa są dwa niezależne, ale uzupełniające się rynki: USA i Chiny. Naszym celem jest dalsze usprawnienie wszystkich procesów i skoncentrowanie się na naszych biznesowych priorytetach – komentuje Kevin Johnson, prezes firmy.

Program lojalnościowy i mobile napędzają sprzedaż

Te działania widoczne były już w ubiegłym roku. Starbucks odkupił od swojego chińskiego partnera 1,4 tys. lokali na tamtejszym rynku, dzięki czemu w rękach amerykańskiej firmy znajduje się już 3,1 tys. kawiarni w Państwie Środka. Starbucks przejął także wszystkie kawiarnie zlokalizowane na Tajwanie.

W ostatnim kwartale rozrachunkowym Starbucks zanotował 2 proc. wzrost sprzedaży like for like. Średnia wartość zamówienia wzrosła w tym okresie również o 2 proc.

Jednym z motorów nakręcających wzrost sprzedaży jest program lojalnościowy. W ubiegłym roku w USA przybyło 11 proc. aktywnych uczestników tego programu. Łącznie jest ich ponad 14 mln. Odpowiadają oni za 37 proc. sprzedaży na tamtejszym rynku. Co ciekawe, już 11 proc. transakcji na amerykańskim rynku dokonywana jest za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Jak zapowiadają władze Starbucks, w tym roku uruchomionych ma być łącznie ok. 2,3 tys. nowych kawiarni, a sprzedaż like for like ma wzrosnąć o 3-5 proc.

Ekspansja w Polsce

W 2017 roku Starbucks kontynuował dynamiczny rozwój również w Polsce. Otwarcie 12 nowych kawiarni, pierwsza lokalizacja w Bydgoszczy i poszerzenie obszaru działań o koncept „Starbucks on the go” to tylko niektóre osiągnięcia marki w minionym roku.

W nadchodzącym roku Starbucks ma w planach konsekwentną rozbudowę swojego portfolio poprzez otwarcie około 20 nowych kawiarni, dotarcie do miłośników najlepszej jakości kawy w nowych miastach, a także dalszy rozwój dotychczasowych projektów. Spółka AmRest, która jest operatorem marki w Europie Środkowo-Wschodniej, rozwija ją nie tylko w Polsce, równolegle prowadzi intensywne działania również na innych rynkach, m.in. w Niemczech, Czechach, na Węgrzech, czy w Rumunii.